... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - 11:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
خبرگزاری واس خبر داد:

در راستای توافقات ایران و عربستان، تیم فنی عربستان وارد تهران شد

این سفر در راستای توافق اخیر عربستان سعودی و ایران در پکن، برای ازسرگیری روابط دوجانبه و تکمیل این روند انجام شده است.

سیاست شرق _ تیم فنی عربستان، برای بررسی افتتاح نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان در ایران، وارد تهران شد.

به نقل از خبرگزاری واس عربستان، تیم فنی عربستان برای بررسی افتتاح نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان در ایران وارد تهران شد.

بر اساس این گزارش، این سفر در راستای توافق اخیر عربستان سعودی و ایران در پکن، برای ازسرگیری روابط دوجانبه و تکمیل این روند انجام شده است.

ناصر بن عوض آل غنوم، رئیس تیم فنی عربستان به محض ورود و در مقر وزارت خارجه ایران در تهران با هنردوست، رئیس تشریفات وزارت خارجه ایران دیدار کرد؛ رئیس تیم فنی عربستان از استقبال هنردوست و تسهیل اقدامات ورود این تیم قدردانی کرد.

از طرفی دیگر هنردوست نیز آمادگی ایران برای ارائه همه تسهیلات و حمایت برای تسهیل ماموریت تیم عربستان را اعلام کرد.

ایران و عربستان ۱۹ اسفند سال گذشته با میانجی‌گری چین، توافق کردند روابط سیاسی خود را از سر گیرند و ظرف دو ماه سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را بازگشایی کنند.

حسین امیرعبداللیهان، وزیر خارجه ایران پنجشنبه (۱۷ فروردین / ۶ آوریل) با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود در پکن دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه به همراه هیأتی وارد پایتخت چین شد. اجرای توافق حاصل‌شده میان دو کشور با میانجی‌گری چین و همچنین بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور از موضوعات مورد بحث بوده است.

این نخستین دیدار رسمی مقامات دو کشور پس از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک بود.

طرفین به همراه چین بیانیه مشترکی امضا کرده‌اند که از جمله شامل اقدامات لازم برای گشایش سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض و سرکنسولگری‌ها در مشهد و جده می‌شود.

طبق بیانیه، قرار است، هماهنگی‌های لازم میان هیأت‌های فنی ایران و عربستان صورت گیرد تا همکاری‌های دو کشور در راستای از سرگیری پروازها، سفرهای متقابل هیأت‌های رسمی و بخش خصوصی، تهسیل اعطای ویزا برای شهروندان از جمله روادید عمره ادامه یابد.

پیگیری اجرای توافق پکن و فعال‌سازی آن با توجه گسترش اعتماد و همکاری‌های متقابل از جمله به منظور حفظ ثابت و امنیت منطقه از جمله مفادی است که در این بیانیه گنجانده شده‌اند.

طرفین در این بیانیه بر آمادگی خود در راستای از بین بردن همه موانع پیش روی گسترش همکاری بین دو کشور تاکید کرده‌اند.۳۱۰۳۱۰

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »