... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - 5:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

امیر حیدری: با تسلیحات و تجهیزات جدید، سطح بازدارندگی کشور ارتقا پیدا خواهد کرد

امیر حیدری: امروز نیروی زمینی ارتش از موشک‌های دقیق‌زن و دورزن و همچنین از سامانه‌های جنگال اثرگذار زمین پایه و هواپایه برخوردار است.

سیاست شرق _ فرمانده نیروی زمینی ارتش می گوید: نیروی زمینی، تمامی تسلیحات خود را بر مبنای ۴ اصل هوشمند بودن، دورزن بودن، دقیق‌زن بودن و قابلیت شبکه محور شدن ایجاد کرده است و ما در این آوردگاه بخش‌هایی از دستاوردهای نیروی زمینی را که با رویکرد و نگاه به داخل کشور تولید کرده‌ایم را به نمایش گذاشته‌ایم.

به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه برگزاری نمایشگاه و آوردگاه بزرگ دستاوردهای نزاجا و الحاق یک هزار و ۸۴ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات و تجهیزات حوزه رزم زمینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز مجموعه قابل توجهی از تسلیحات و تجهیزات ارائه شده در این آوردگاه به یگان‌های نیروی زمینی ارتش ملحق خواهند شد، تا سطح بازدارندگی را ارتقا داده و امنیت پایدار را برای کشور رقم بزنند.

امیر حیدری با بیان اینکه این دستاوردها اشراف اطلاعاتی لازم را برای ما در خطوط مرزی ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: امروزه عرصه و سرنوشت نبردها و منازعات، بر روی زمین مشخص می‌شود و نیروی زمینی بر این اساس مطابق با جنگ‌های حال و آینده، ۲۳ رسته عملیاتی را در ساختار خود تعریف کرده که این ۲۳ رسته باید مطابق با تأمین نیازهای عملیاتی روز و با رویکرد آینده محور، تجهیز و تسلیح شوند.

وی تصریح کرد: امروز نیروی زمینی ارتش از موشک‌های دقیق‌زن و دورزن و همچنین از سامانه‌های جنگال اثرگذار زمین پایه و هواپایه برخوردار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: سامانه‌های جنگال پیشرفته نصب شده بر بالگردها، محیط عملیات بالگردی را برای ما تامین و ایمن می‌کند. همچنین سامانه‌های جنگالی پهپاد پایه ما، امروز قادر به تامین ایمنی عملیات‌های هوایی پهپادها در گستره ماموریتی تعیین شده هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: سامانه‌های جنگالی نصب شده بر خودروهای ما نیز قادر به پشتیبانی عملیات‌های زمینی نزاجا هستند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های این نیرو در حوزه ارتقای توان عملیاتی بالگردی گفت: در حوزه بالگردی امروز شاهد به‌کارگیری موشک دقیق زن شفق با برد ۲۰ کیلومتر، تولید شده در جهاد خودکفایی هوانیروز هستیم که این موشک به یگان‌های تابعه الحاق شده است. همچنین بالگردهای ما امروز از قابلیت فیلمبرداری، بمب‌ریزی و فریب موشکی برخوردارند و با نصب سامانه‌های دید در شب، به شکل فزاینده‌ای از توانایی اجرای عملیات رزم شبانه برخوردارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: امروز از سامانه اطفای حریق نصب شده بر یک فروند بالگرد شنوک رونمایی کرده‌ایم که قادر به اطفای حجم گسترده‌ای از آتش است.حیدری با اشاره بر اهمیت اصل تحرک در نیروی زمینی یادآور شد: اصل تحرک شاکله مهم قدرت نیروی زمینی محسوب می‌شود و ما در حوزه افزایش تحرک نزاجا اقدامات اساسی را در طول سال‌های اخیر انجام داده‌ایم؛ تا اینکه تحرک این نیرو امروز به بالاترین سطح خود رسیده است؛ به طوریکه قادریم قاطبه یگان‌های عملیاتی نیروی زمینی اعم از تانک‌ها، نفربرها، توپ‌ها و انواع ادوات سنگین و فوق سنگین را در یک سریال به دورترین نقاط مرزی منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: امروز نیروی زمینی به واسطه تعامل با وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت ستادکل نیروهای مسلح و هیات رئیسه آجا از توان رزمی بسیار بالایی برخوردار شده است؛ به‌گونه‌ای که با الحاق یک هزار و ۸۴ دستگاه تجهیزات و تسلیحات دفاعی به خط انتظاری که ستادکل نیروهای مسلح ترسیم کرده رسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا هر روز بر این پیشرفت‌ها افزوده شود و این روند تکاملی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »