... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - 12:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نشست وزرای کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

ماجد الانصاری: وزرای خارجه عراق، اردن، مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در شهر جده در سواحل دریای سرخ عربستان گرد هم خواهند آمد.

سیاست شرق _ یک مقام قطری روز سه شنبه گفت که عربستان سعودی، روز جمعه میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای عربی برای گفتگو درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خواهد بود.

به نقل از رویترز، وی افزود که “اجماع اعراب” به علاوه “تغییر در میدان” موضع قطر را تغییر خواهد داد.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت وزرای خارجه عراق، اردن، مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در شهر جده در سواحل دریای سرخ عربستان گرد هم خواهند آمد.

 شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، امارات، بحرین، عمان، قطر و کویت است.

الانصاری در نشست خبری با رسانه های محلی گفت: “هدف اصلی بحث در مورد وضعیت سوریه است. تحولات زیادی در مورد وضعیت سوریه و دیدگاه کشورهای عربی در مورد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود دارد.” 

منابعی به رویترز گفتند که عربستان سعودی قصد دارد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به نشست اتحادیه عرب که قرار است در ۱۹ ماه مه (۲۹ اردیبهشت)، به میزبانی ریاض برگزار شود، دعوت کند.

الانصاری گفت که قطر که قبلا گفته بود هیچ برنامه ای برای عادی سازی روابط با دمشق ندارد و علیه تلاش های برخی کشورها برای این کار صحبت کرده و همچنان موضع خود را تغییر نداده است.

وی گفت: هر گونه تغییر در موضع کنونی (قطر) در مورد سوریه، عمدتاً به اجماع اعراب و تغییر در وضعیت مردم سوریه مرتبط است.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نشان دهنده تغییر رویکرد کشورهای منطقه نسبت به درگیری سوریه است. درگیری های داخلی که با حمایت برخی کشورها منطقه و فرامنطقه‌ای ، منجر به مرگ صدها هزار نفر ، آوارگی میلیون ها سوری و نابودی بسیاری از زیرساخت های این کشور گردید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »