... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 7:45 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فرار عمرالبشیر و شماری از مقامات حکومت سابق سودان از زندان

زندانیان زندان کوبر در اوایل این هفته از زندان فرار کردند. البشیر و معاونان ارشدش از جمله افرادی بودند که در این زندان نگهداری می‌شدند.

سیاست شرق _ منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، شماری از مقام‌های حکومت عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان از زندان فرار کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «احمد هارون»، یکی از مقام‌های سابق سودانی در رژیم عمر البشیر، گفت که او زندان کوبر را به همراه سایر مقامات سابق ترک کرده است و آنها از خود محافظت خواهند کرد.

هارون که در حکومت عمر البشیر در سال ۲۰۰۳ وزیر کشور سودان بود و به دلیل جنایت جنگی در دارفور تحت تعقیب دادگاه کیفری بین‌المللی است، در بیانیه‌ای که از شبکه تلویزیونی طیبه سودان پخش شد، افزود که او و سایر مقام‌های سابق آماده حضور در قوه قضائیه هستند.

پیش تر برخی منابع خبری گزارش داده بودند که زندانیان زندان کوبر در اوایل این هفته از زندان فرار کردند. البشیر و معاونان ارشدش از جمله افرادی بودند که در این زندان نگهداری می‌شدند.

از سوی دیگر منابع نزدیک به خانواده عمر البشیر به شبکه الجزیره قطر گفتند که رئیس جمهور سابق این کشور برای درمان در بیمارستان نظامی شهر أم درمان بستری است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» بر سر قدرت آغاز شد.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرد و هنوز رایزنی‌ها برای نشاندن دوطرف درگیر بر سر میز گفت وگو بی ثمر بوده است.

در همین مدت، بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین المللی پرسنل و اتباع خود را از سودان خارج کرده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »