... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 8:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

اکسیوس: چین، در قوانین هوش مصنوعی، از آمریکا جلوتر است

اگر چین بتواند در حکمرانی هوش مصنوعی اول شود، می‌تواند استانداردها و مقررات خود را در سطح جهانی ارائه دهد و بازارهای سودآور و انعطاف‌پذیری را برای خود شکل دهد.

سیاست شرق _ در حالی که رهبران آمریکا نگران آیند که، چین در توسعه هوش مصنوعی ممکن است در نهایت از ایالات متحده پیشی بگیرد ، پکن در حال حاضر در وضع قوانین برای فناوری جدید، بسیار جلوتر از واشنگتن است.

به نقل از وبسایت «اکسیوس»، مقامات چینی روز چهارشنبه رایزنی خود را در مورد دور دوم مقررات مولد هوش مصنوعی ، بر اساس مجموعه ای از قوانین حاکم بر «دیپ فیک» که در سال ۲۰۲۲ به توافق رسیدند، پایان خواهند داد.

در حالی است که دولت بایدن هم، پشت متحدان و دشمنان، در نرده های محافظ هوش مصنوعی قرار دارد.  مقامات در واشنگتن در مورد ارائه حقوق کاربران صحبت می کنند و از مدیران عامل می خواهند تا خطرات را کاهش دهند.

بنا به همین گزارش، اگر چین بتواند در حکمرانی هوش مصنوعی اول شود، می‌تواند استانداردها و مقررات خود را در سطح جهانی ارائه دهد و بازارهای سودآور و انعطاف‌پذیری را برای خود شکل دهد.

  • در همین رابطه، مقررات سریع پکن شامل سه هدف داخلی است:
  1. کنترل شدیدتر دولت مرکزی بر بحث ها را فراهم می کند.
  2. نهادهای شرکتی ترکیبی را ایجاد می کنند که با حزب کمونیست چین در هم آمیخته است.
  3. اعتماد به هوش مصنوعی – که در حال حاضر در بین بالاترین سطوح در سطح جهانی قرار دارد – افزایش می‌دهد که جذب مصرف‌کننده و رشد آن را موجب می‌ شود. 

رهبران پکن پس از عقب ماندن از غرب از طریق انقلاب های صنعتی متوالی ، عزم راسخ دارند که در عصر هوش مصنوعی، عقب نمایند.

مقامات چینی از زمانی که در سال ۲۰۱۷ طرح توسعه هوش مصنوعی نسل بعدی را راه اندازی کردند، اکنون شش سال تجربه ایجاد دانش نظارتی هوش مصنوعی را دارند. آنها علاوه بر یارانه های سنتی، از مقررات به عنوان شکلی از سیاست صنعتی استفاده می کنند.

پکن فکر می‌کند قوانین واضح هوش مصنوعی به اعتماد عمومی به هوش مصنوعی کمک می‌کند.

  • پیشرفت‌های هوش مصنوعی مولد در ایالات متحده اتفاق افتاده است، اما پذیرش هوش مصنوعی برای مصرف‌کننده در چین گسترده است . Xiaoice، ربات چت متمرکز مایکروسافت در چین، ۶۶۰ میلیون کاربر دارد و پکن تلاش‌های سریع‌تر تنظیم هوش مصنوعی را، محرکی برای جذب مصرف کننده بیشتر می داند.
  • برای به حداقل رساندن اختلال اجتماعی، رهبران می پذیرند که مردم باید از هوش مصنوعی حمایت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند .
  • هلن تونر، مدیر کمک های مالی مرکز امنیت و فناوری های نوظهور جورج تاون، گفت: «اگر مصرف کنندگان به اندازه کافی به محصولات هوش مصنوعی برای استفاده از آنها اعتماد نداشته باشند، نمی توانید یک اکوسیستم هوش مصنوعی پر جنب و جوش داشته باشید.

مدیران صنعت فناوری، مقررات را به عنوان یک مشکل برای توسعه سریع هوش مصنوعی می دانند، بنابراین بسیاری پیشروی چین در این حوزه را یک مزیت ایالات متحده می دانند.

در حالی که قوانین هوش مصنوعی چین، بر آنچه کسب‌وکارها در چین با هوش مصنوعی عنوان شده، حکم می‌کند، اما تعداد بسیار کمی در غرب معتقدند که قدرت مطلق دولت چین را به هر طریق ممکن مهار می‌کنند. تلاش های ایالات متحده برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی هم تجارت و هم دولت را هدف قرار می دهد.

 مت شیهان، کارشناس مدیریت هوش مصنوعی چینی در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت که اولین تلاش‌های نظارتی Axios Beijing با ترس از نقاط ضعف هوش مصنوعی تقویت شده است و طی شش سال گذشته چیزهای زیادی آموخته است.

مقامات چینی، از سال ۲۰۲۱ هر چند ماه یکبار قوانینی را وضع می کنند، از جمله قانون ملی حریم خصوصی، قانون حفاظت از اطلاعات شخصی، و منشور اخلاقی برای هوش مصنوعی نسل جدید ، که الزاماتی را مشخص می کند که محصولات جدید هوش مصنوعی همه چیز را از جمله «رفاه انسان» و «قابلیت کنترل و اعتبار» را “بهبود” می بخشد.

  • از سال ۲۰۲۲، کاربران چینی هوش مصنوعی دارای حقوق شفافیت هستند – مانند حق خاموش کردن یک سرویس توصیه الگوریتمی، یا حق اطلاع از زمانی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به آنها عرضه می شود.
  • پکن قوانین «سنتز عمیق» را برای محافظت در برابر دیپ فیک در سال ۲۰۲۲ وضع کرد. در حالی که پیشرفت مبتنی بر متن ChatGPT را پیش بینی نمی کرد، این قوانین شروعی را در تهیه پیش نویس قوانین جدید برای رسیدگی به خطرات هوش مصنوعی مولد مبتنی بر متن ایجاد کرد.

نکته پایانی: اولویت اصلی چین به حداقل رساندن اختلالات اجتماعی در هنگام استقرار هوش مصنوعی است. پکن همچنین از تحریم های هوآوی و کنترل صادرات تراشه های ایالات متحده آموخته است که چین باید به تنهایی آماده نوآوری باشد.

  • پکن با حرکت سریع بر روی مقررات، پایه‌ای برای صادرات هوش مصنوعی در سراسر جنوب جهانی و کشورهای شرکت‌کننده در طرح کمربند و جاده خود ایجاد می‌کند .
  • قانون حریم خصوصی چین، ایالات متحده را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »