... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 7:35 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تظاهرات فلسطینیان در لندن به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز نکبت

هزاران نفر در مقابل مقر بی‌بی‌سی تجمع کردند و سپس به سمت خیابان داونینگ، جایی که دفتر نخست‌وزیر در شماره ۱٠ آن قرار دارد، تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در مقابل شبکه تلویزیونی بریتانیایی بی‌بی‌سی تجمع کردند تا به سمت خیابان داونینگ، جایی که دفتر نخست‌وزیری در آن قرار دارد، راهپیمایی کنند در روز نکبت (همچنین به عنوان فاجعه فلسطین شناخته می‌شود) در ۱۳ می ۲٠۲۳ در لندن، انگلستان

سیاست شرق _ هزاران نفر در لندن در هفتاد و پنجمین سالگرد روز نکبت تظاهرات کردند. فلسطینی ها ۱۵ ماه مه هر سال، این روز را به یاد اخراج صدها هزار فلسطینی از خانه ها و سرزمین هایشان در سال ۱۹۴۸ پس از اعلام تأسیس اسرائیل، برای جهانیان یادآوری می کنند.

به نقل از آناتولی، این تظاهرات که روز شنبه برگزار شد، با عنوان “نکبت ۷۵ – پایان آپارتاید، پایان اشغال” با هدف نشان دادن همبستگی و درخواست اقدام برای پایان دادن به حمایت انگلیس از سیستم ظالمانه اسرائیل برگزار شد.

هزاران نفر در مقابل مقر بی‌بی‌سی تجمع کردند و سپس به سمت خیابان داونینگ، جایی که دفتر نخست‌وزیر در شماره ۱٠ آن قرار دارد، تظاهرات کردند.

این رویداد توسط مجمع بریتانیا و فلسطین، دوستان الاقصی، کمپین همبستگی فلسطین و انجمن مسلمانان بریتانیا برگزار شد.

کمپین همبستگی فلسطین گفت: «ما نکبت را نه تنها به عنوان یک رویداد تاریخی، بلکه به عنوان یک روند مستمر ظلم و ستم که طی ۷۵ سال گذشته از طریق استعمار مستمر زمین، اجرای آپارتاید و اشغال نظامی به اجرا گذاشته شده است، یاد می کنیم».

این بیانیه افزود: «مردم فلسطین اکنون بیش از هر زمان دیگری به همبستگی ما نیاز دارند».

تظاهرکنندگان همچنین خواهان پایان دادند حمایت شرکت های مختلف تسلیحاتی، از اقدامات اسرائیل در سرکوب فلسطینیان شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »