... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - 10:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، حملات انصارالله یمن به عربستان را محکوم کرد

اسلوتسکی: روسیه در حمایت از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر شناسایی انصارالله به عنوان یک جنبش تروریستی، درست عمل کرده است.
لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه

سیاست شرق _ لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه مدعی شد که حملات اخیر انصارالله یمن به عربستان، نشان می دهد که روسیه در حمایت از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر نامگذاری انصارالله به عنوان یک جنبش تروریستی، درست عمل کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس روسیه،این نماینده دومای روسیه ادامه داد که شورشیان حوثی[انصارالله] با حمله به زیرساخت های غیرنظامی شهر جده عربستان، ماهیت تروریستی خود را دوباره آشکار کردند.

وی بدون اشاره به محاصره دریایی، هوایی و زمینی یمن و بحران انسانی در این کشور فقیر منطقه، افزود: “من با نگرانی عمیق از حمله جنبش انصارالله به زیرساخت های شهر جده، که زیباترین، پر رونق ترین و توریستی ترین شهر پادشاهی عربستان سعودی است، مطلع شدم. این شهر محبوب است. اسلوتسکی گفت: گردشگران روسی از جمله مسلمانان روسی که برای مراسم حج به عربستان سعودی سفر می کنند.

وی همچنین افزود: «حوثی‌ها با هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی جده، بار دیگر ماهیت تروریستی خود، نداشتن برنامه سازنده و عزم خود را برای بی‌ثبات کردن منطقه نشان دادند.»

به گفته اسلوتسکی، این تحولات تأیید می کند که روسیه در حمایت از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر شناسایی انصارالله به عنوان یک جنبش تروریستی، درست عمل کرده است.

وی گفت: «من می خواهم که همه کسانی که این حملات خائنانه را طراحی و انجام داده اند، پاسخگو باشند.»

رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه همچنین حمایت بی چون و چرای خود را از آنچه تلاش های عربستان سعودی برای حل بحران یمن و ابتکار پادشاهی برای امنیت و ثبات در منطقه عنوان نموده، اعلام کرد.

روسیه پیش از این نیز به قطعنامه تحربم تسلیحاتی یمن در شورای امنیت ، رای ممتنع داده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »