... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 8:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

چراغ سبز آمریکا برای ارسال جت‌های جنگنده F-16 به اوکراین

مقامات آمریکایی میگوبند طی دوره‌ای که آموزش‌های لازم در ماههای آینده به خلبانان داده شود ائتلاف کشورهای شرکت‌کننده، درباره زمان تحویل این جت‌ها و این‌که از سوی کدام کشورها انجام شود،تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سیاست شرق _ به‌دنبال موافقت آمریکا با ارسال جت های جنگنده F_16 به اوکراین، کشور دانمارک برای آموزش خلبانان اوکراینی جهت استفاده از این هواپیماها اعلام آمادگی کرد.

به نقل از رویترز، در تحولی جدید در روند کمک‌های کشورهای غربی به کی یف، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا موافقت خود را با ارسال جت‌های جنگنده F-16 ساخت آمریکا به اوکراین اعلام کرد.

یک مقام ارشد کاخ سفید در این باره گفت رئیس جمهور آمریکا که در اجلاس سه‌روزه سران «گروه هفت» در ژاپن به سر می‌برد، در گفت‌وگو با رهبران کشور صنعتی جهان، حمایت خود را از طرحی مشترک با هدف آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جت‌های نسل چهارم از جمله جنگنده‌های F-16 اعلام کرده است.

بدین گونه، بایدن با ارسال جت‌های جنگنده آمریکایی ساخت شرکت «لاکهید مارتن» به اوکراین، نه از سوی ایالات متحده بلکه از جانب دیگر کشورهای مالک این نوع جت‌ها موافقت کرد.

در چارچوب قوانین آمریکا، ارسال این‌گونه جنگنده‌ها از سوی دیگر کشورها به اوکراین به موافقت واشینگتن و مشخصا مجوزی از وزارت خارجه ایالات متحده نیاز دارد.

مقامات آمریکایی میگوبند طی دوره‌ای که آموزش‌های لازم، در ماههای آینده به خلبانان داده شود، ائتلاف کشورهای شرکت‌کننده، درباره زمان تحویل این جت‌ها و این‌که از سوی کدام کشورها انجام شود،تصمیم‌گیری خواهند کرد.

به گزارش سیاست شرق، آموزش خلبانان اوکراینی که هواپیماهای جنگی روسی را هدایت می کنند، ماهها طول خواهد کشید، الا اینکه این کشور، از خلبانان خارجی برای این نوع هواپیما استفاده کند، تا بتواند زودتر از زمان پیش بینی، این جنگنده ها را عملیاتی نماید.

از سویی دیگر، با توجه به قدرت هوایی روسیه و پدافند موشکی این کشور، ورود چند فروند جنگنده F_16 به جنگ روسیه و اوکراین، نمی تواند به تغییرات گسترده ای در نبردهای هوایی منجر شود.

انتهای پبام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »