... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 4:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ژاپن: فعلا به کمک های بین المللی، نیاز نداریم

سخنگوی ارشد ژاپن: در حال حاضر با توجه به وضعیت میدانی و تلاشی که برای دریافت آنها لازم است، هیچ کمک پرسنلی یا مادی از سایر کشورها یا مناطق نمی‌پذیریم.

سیاست شرق _ زمین لرزه ۷.۶ ریشتری شبه جزیره نوتو، در غرب ژاپن را در بعدازظهر روز سال نو، ارزان و خانه های بسیاری را تخریب کرد.

به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در این رابطه گفت که پیشنهادهایی برای کمک و پیام های تسلیت از سوی دولت ها از جمله ایالات متحده، تایوان و چین دریافت کرده است.

یوشیماسا هایاشی، سخنگوی ارشد ژاپن گفت: «در حال حاضر با توجه به وضعیت میدانی و تلاشی که برای دریافت آنها لازم است، هیچ کمک پرسنلی یا مادی از سایر کشورها یا مناطق نمی‌پذیریم.»

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که دو دولت در حال هماهنگی برای کمک احتمالی نیروهای آمریکایی هستند.

ژاپن در حال مذاکره با ایالات متحده در مورد کمک های اضطراری است و در حال حاضر پیشنهاد کمک از سوی دیگر کشورها از جمله چین را رد کرده است.

با این حال، میزان کامل خسارت وارده از زلزله، هنوز مشخص نیست و تیم‌های امداد به دلیل قطع شدن جاده‌ها و زیرساخت‌ها، برای رسیدن به مناطق دورافتاده تلاش می‌کنند.

به گزارش رسانه ها، شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن روز جمعه به خبرنگاران گفت: ژاپن ۴.۷۴ میلیارد ین (۳۲.۷ میلیون دلار) از ذخایر بودجه دولتی را برای حمایت از زلزله زدگان هزینه خواهد کرد.

اما با ناپدید شدن بیش از ۲۰۰ نفر، این فاجعه احتمالاً مرگبارتر از زلزله سال ۲۰۱۶ است و می تواند بدترین فاجعه از زمان وقوع زلزله و سونامی عظیم در سواحل شرقی ژاپن در سال ۲۰۱۱ باشد.

به گزارش روزنامه ماینچی، شیگرو ساکاگوچی، شهردار شهر واجیما که به شدت آسیب دیده است، گفت که احتمالاً بیش از ۱۰۰ نفر هنوز در زیر ساختمان های فروریخته و آوار محبوس هستند.

آسیب سونامی

از سویی دیگر، بنا به گفته مقامات ژاپنی، حداقل ۱۲۰ هکتار (۲۹۶ هکتار) از زمین نیز به نظر می رسد که در اثر سونامی ناشی از زمین لرزه دچار سیلاب شده است.

یکی از مقامات ژاپنی که نامش فاش نشده است به روزنامه آساهی گفت: «ما هنوز تصویر کاملی نداریم و به احتمال زیاد، منطقه سیل‌زده‌شده توسط سونامی می‌تواند گسترش یابد».

یک کاوشگر اولیه به رهبری محققان دانشگاه توکیو تخمین زد که بالاترین نقطه سونامی در سواحل غربی شبه جزیره می تواند تا ۴.۲ متر (۱۴ فوت) بالاتر از سطح عادی دریا برسد.

به گفته فومی هیکو ایمامورا، کارشناس سونامی دانشگاه توهوکو، موج اول سونامی ممکن است در عرض یک دقیقه پس از زمین لرزه اولیه به شمالی ترین نوک شبه جزیره نوتو رسیده باشد که به ندرت به ساکنان فرصت برای تخلیه می دهد.

آژانس هواشناسی ژاپن گفت، جزئیات سونامی نامشخص بود زیرا جزر و مد سنج بلافاصله پس از زمین لرزه اولیه انتشار داده را متوقف کرد.

 این زلزله همچنین تلاش ژاپن برای راه اندازی مجدد نیروگاه های هسته ای را که از کار افتاده اند، با تردید مواجه کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »