... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 8:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

لوموند: ایران، سه شهروند دانمارکی و اتریشی را آزاد کرد

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، گفت که در نشست پنجشنبه در مولداوی به همتایان اتریشی و دانمارکی خود در مورد "آزادی قریب الوقوع این" سه زندانی " را از طریق عمان اطلاع داده است.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه اتریش، امروز جمعه، دوم ژوئن گفت: یک شهروند دانمارکی و دو شهروند اتریشی که در ایران بازداشت شده بودند، آزاد شده و در راه خانه هستند.

به نقل از لوموند، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش، گفت که از اینکه کامران قادری و مسعود مصاحب، پس از سال‌ها بازداشت به کشور بازگردانده شده‌اند، بسیار خوشحال است.

او بدون اشاره به جزئیات، از وزرای خارجه بلژیک و عمان برای ارائه «حمایت ارزشمند» تشکر کرد.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک نیز، گفت که از اینکه یک شهروند دانمارکی در راه خانه و نزد خانواده‌اش در دانمارک است، خوشحال و آسوده است.» او نامی از این فرد نبرد و گفت موضوع شخصی» است و او نتوانست وارد جزئیات شود.

شالنبرگ از وزرای خارجه بلژیک و عمان به خاطر ارائه “حمایت ارزشمند” بدون توضیح بیشتر در مورد اینکه چه شکلی است، تشکر کرد. لوکه راسموسن همچنین از بلژیک تشکر کرد و گفت که عمان “نقش مهمی ایفا کرد.”

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، گفت که در نشست پنجشنبه در مولداوی به همتایان اتریشی و دانمارکی خود در مورد “آزادی قریب الوقوع” سه زندانی ” را از طریق عمان اطلاع داده است.

عمان اغلب واسطه گفتگوی بین جمهوری اسلامی ایران و غرب است و اسیران آزاد شده را از جمهوری اسلامی خارج می کند. بنا به همین گزارش، یک فروند گلف استریم IV نیروی هوایی سلطنتی عمان که چند روزی بود در تهران حضور داشت، اندکی پیش از انتشار اخباری مبنی بر آزادی سه نفر اروپایی به پرواز درآمد.

انتشار این خبر همچنین پس از آن صورت می گیرد که سلطان هیثم بن طارق عمان در اولین سفر خود به ایران، از زمان حاکم شدن در این کشور عرب در سال ۲۰۲۰، به ایران سفر کرد.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »