... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 6:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا: روسیه در حال تعمیق همکاری دفاعی خود با ایران است

کربی: روسیه به ایران پیشنهاد همکاری دفاعی بی سابقه ای از جمله در زمینه موشکی، الکترونیک و پدافند هوایی داده است.

سیاست شرق _ کاخ سفید اعلام کرد که روسیه در حال “تعمیق همکاری دفاعی خود با ایران” است و مدعی شد که مسکو “صدها پهپاد تهاجمی” را از ایران دریافت کرده است.

به نقل از رویترز، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه، طی بیانیه ای گفت: «روسیه به ایران پیشنهاد همکاری دفاعی بی سابقه ای از جمله در زمینه موشکی، الکترونیک و پدافند هوایی داده است.

کربی با استناد به اطلاعاتی که، به گفته وی به تازگی از طبقه بندی خارج شده است، مدعی شد که “این پهپادها، در ایران ساخته شده و از دریای خزر عبور کرده و سپس توسط نیروهای روسی علیه اوکراین استفاده شده است.”

سخنگوی کاخ سفید افزود: نگران این هستیم که ایران با روسیه برای تولید پهپاد در داخل روسیه همکاری کند.

کربی همچنین مدعی شد که ایالات متحده اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه روسیه مواد مورد نیاز برای ساخت کارخانه تولید پهپاد را از ایران دریافت کرده، که می تواند در اوایل سال آینده به طور کامل، عملیاتی شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، ارسال پهپاد به روسیه را، مربوط به قبل از حمله روسیه به اوکراین عنوان نموده و هرگونه مشارکت در جنگ روسیه _ اوکراین را رد کرده است.  مسکو نیز استفاده نیروهایش از پهپادهای ایرانی در اوکراین را تکذیب کرده است. 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت که “این یک مشارکت دفاعی تمام عیار است” و مدعی شد که “برای اوکراین، همسایگان ایران و جامعه بین‌المللی مضر است و ما آماده انجام کارهای بیشتری هستیم.”

کربی در ادامه گفت که انتقال پهپادها نقض قوانین سازمان ملل است و ایالات متحده به دنبال پاسخگویی دو کشور است.

اشاره سخنگوی کاخ سفید به قطعنامه مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) است، این در حالی است که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ۲٠۱۵ ، تحریم تسلیحات متعارف علیه ایران تا اکتبر ۲٠۲٠ برقرار بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »