... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 9:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ژنرال میلی: روسیه، چین و ایالات متحده، سه ابرقدرت جهانی هستند

ژنرال میلی: بسیاری از کشورهای دیگر نیز شروع به بازی کردن نقش رهبری در منطقه خود کرده اند و آشکارا در خصوص جاه طلبی خود برای رهبری جهانی صحبت به میان می آورند.

سیاست شرق _ ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده، در مراسم اهدای دیپلم به فارغ التحصیلان دانشگاه ملی دفاع اعلام کرد که در جهان چند قطبی در حال شکل گیری، ایالات متحده ، روسیه و چین سه ابرقدرت بزرگ می باشند.

به نقل از اسپوتنیک، وی اظهار کرد: “در دوران جنگ سرد دو ابرقدرت بزرگ وجود داشت. بعد از سقوط دیوار برلین دوره ای بود… زمانی که ایالات متحده آمریکا تنها ابرقدرت بزرگ باقی ماند. امروزه به تدریج این فهم ایجاد می شود که ما در فضای چند قطبی با حداقل سه ابرقدرت بزرگ قرار داریم: ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین”.

علاوه بر این، به گفته این مقام ارشد نظامی آمریکایی، بسیاری از کشورهای دیگر نیز شروع به بازی کردن نقش رهبری در منطقه خود کرده اند و آشکارا در خصوص جاه طلبی خود برای رهبری جهانی صحبت به میان می آورند.

وی همچنین معتقد است که جمهوری خلق چین به سمت “رویارویی چه با ایالات متحده چین و چه همسایگان خود” قدم بر می دارد. پکن مصمم است در دهه پیش رو تبدیل به هژمونی در منطقه آسیا گردیده و همچنین توان نظامی خود را افزایش دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »