... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 8:58 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اجلاس کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده

حسین ابراهیم طه: اسرائیل در صدد تغییر ساختار دموگرافیک و جغرافیایی قدس اشغالی و نابود کردن هویت اسلامی است.

سیاست شرق _کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی، برای بررسی اقدامات تنش زای اسرائیل، نسبت به مسجد الاقصی، در شهر جده عربستان تشکیل جلسه داد.

به نقل از «تی آر تی» ترکیه، حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی طی سخنانی در اجلاسی که در مرکز این سازمان، در شهر جده عربستان سعودی، ترتیب یافت، اعلام داشت: حملات اسرائیل علیه مسجدالاقصی به خشونت شدت بخشیده و ثبات و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند.

حسین ابراهیم طه، در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه حملات اسرائیل به مسجدالاقصی نقض آشکار حقوق بین‌المللی و قطعنامه های شورای امنیت و در عین‌حال توهین به اعتقادات و احساسات دینی مسلمانان است خواستار اقدام جهانی برای متوقف ساختن حملات اسرائیل به مسجدالاقصی گردید.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن اشاره به اینکه سازمان همکاری اسلامی اقدامات و رویکردهای اسرائیل در بیت‌المقدس را با نگرانی دنبال می‌کند گفت: اسرائیل در صدد تغییر ساختار دموگرافیک و جغرافیایی قدس اشغالی و نابود کردن هویت اسلامی است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بسته شدن درهای مسجدالاقصی توسط سربازان اسرائیل، حمله به جماعت مسلمان در مسجد، ممانعت از ورود به مسجد و بازدیدهای تحریک‌آمیز «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل از مسجدالاقصی با حمایت نیروهای اشغال‌گر و مقامات اسرائیلی و همچنین یورش یهودیان شهرک‌نشین به مسجد را به‌عنوان چند نمونه از موارد نقض مقررات و اخلالگری‌های اسرائیل بر شمرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »