... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - 9:49 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: به دلیل شیوع آبله میمون، در نیویورک وضعیت «اضطراری فاجعه آمیز» اعلام شد

این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که اکثریت قریب به اتفاق بیماران آبله میمون در ایالات متحده و نیز اروپا اعضای جامعه دگرباشان جنسی و بویژه مردان هستند.
کتی هوچول فرماندار نیویورک

سیاست شرق _ مقامات نیویورک می گویند که از هر چهار مورد ویروس «آبله میمون» در این کشور، یک مورد در ایالت نیویورک است؛ اعلام «وضعیت اضطراری فاجعه آمیز» می تواند تلاش های دولت برای مبارزه با آن و واکسینه کردن سریع تر افراد را در پی داشته باشد.

به نقل از رویترز، کتی هوچول، فرماندار نیویورک، جمعه شب به دلیل ادامه شیوع بیماری آبله میمون، وضعیت اضطراری فاجعه آمیز اعلام کرد. این اعلامیه روز شنبه با یک اعلامیه اضطراری بهداشت عمومی در شهر نیویورک دنبال شد.

وی گفت که اعلام وضعیت اضطراری منجر به واکنش سریع تر و توزیع بهتر واکسیناسیون می شود.

این اتفاق یک روز پس از آن اتفاق افتاد که کمیسر بهداشت ایالت نیویورک آبله میمون را ” تهدیدی قریب الوقوع برای سلامت عمومی ” اعلام کرد.

هوچول روز جمعه در توییتر خود نوشت: «من برای تقویت تلاش‌های مداوم خود برای مقابله با شیوع آبله میمون، وضعیت اضطراری فاجعه اعلام می‌کنم».

هوچول اشاره کرد که این ایالت یک مرکز نوظهور برای ویروس است که به صورت علائم بثورات و ضایعات در سراسر بدن، اندام‌ها و اندام‌های تناسلی ظاهر می‌شود.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها که آخرین آن روز جمعه به‌روزرسانی شد ، نیویورک با ۱۳۴۵ مورد ابتلا و کالیفرنیا با ۷۹۹ مورد ،بیشترین موارد ابتلا به ویروس را در سراسر آمریکا ثبت کرده است.

هوچول نوشت: «بیش از یک مورد از هر چهار مورد آبله میمون در این کشور در ایالت نیویورک است و ما باید از همه ابزارهای موجود خود در هنگام پاسخگویی به آن استفاده کنیم.

در حالی که هنوز ابهام‌‌های بزرگ و سردرگمی‌های عمومی و فراگیر نسبت به ماهیت دقیق و نحوه گسترش بیماری آبله میمون وجود دارد، این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که اکثریت قریب به اتفاق بیماران آبله میمون در ایالات متحده و نیز اروپا اعضای جامعه دگرباشان جنسی و بویژه مردان هستند.

به اعتقاد برخی تحلیل‌گران این وضعیت شباهت‌های تاریک و نگران‌کننده‌ای با دهه هشتاد میلادی دارد، زمانی که از ویروس اچ‌آی‌وی،‌ عامل بیماری ایدز به عنوان «طاعون همجنس‌گرایان» نام برده می‌شد.

بیمارستان‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تشییع و دفن، بیماران و جنازه‌های قربانیان را قبول نمی‌کردند و مقامات کاخ سفید با ساخت جوک‌ و لطیفه، همجنس‌گرا هراسی می‌کردند یا به سادگی ویروس جدید را نادیده می‌گرفتند.

این بیماری که تماس پوستی عمده‌ترین راه گسترش آن است اغلب از طریق روابط جنسی منتقل می شود؛ از همین رو سازمان جهانی بهداشت این هفته در این خصوص و راه انتقال آن، هشدار داد.

به گزارش یورونیوز، کمبود واکسن برای پاسخگویی به تقاضا و نیازهای موجب، خشم عمومی در کشوری شده که در آن حدود ۴ هزار و ۹۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون شناسایی و ثبت شده است.

در همین راستا، سانفرانسیسکو نیز به منظور تقویت تلاش‌ها برای کنترل شیوع آبله میمون، وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »