... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا و ممنوعیت خرید ملک توسط شهروندان برخی کشورها

در ماه‌های اخیر، مقامات تعداد انگشت شماری از ایالت‌ها قوانینی را با هدف جلوگیری از مالکیت اموال شهروندان کشورهای خارجی پیشنهاد کرده‌اند.

سیاست شرق _ گروهی از ایالت ها به دنبال محدود کردن خرید ملک توسط شهروندان برخی کشورها از جمله چین، روسیه، ایران، کره شمالی و سوریه هستند، دموکرات ها در واشنگتن نیز در حال عقب نشینی از مواضع خود، در مخالفت با آن هستند.

به نقل از وبسایت «اینترسپت»، در ماه‌های اخیر، مقامات تعداد انگشت شماری از ایالت‌ها قوانینی را با هدف جلوگیری از مالکیت اموال شهروندان کشورهای خارجی پیشنهاد کرده‌اند. 

در تگزاس، لایحه ای برای ممنوعیت خرید زمین های کشاورزی برای شهروندان ایرانی، سوری، کره شمالی، روسیه و چین به مجلس سنای ایالت ارائه شد . لایحه ای در فلوریدا که شهروندان اکثر کشورهای مشابه را از خرید ملک در نزدیکی «زیرساخت های حیاتی» منع می کند، ماه گذشته توسط فرماندار جمهوری خواه، ران دیسانتیس، به تصویب رسید .

قانون محدود کردن مالکیت دارایی بر اساس شهروندی در آرکانزاس و تنسی به تصویب رسیده است و اقدامات مشابهی نیز در کانزاس، لوئیزیانا، هاوایی و کارولینای جنوبی در حال انجام است. 

در برخی موارد، این لوایح شامل محدودیت های گسترده تری نیز می شود که به عنوان مثال، ثبت نام اتباع خارجی در دانشگاه های دولتی را ممنوع می کند.

بنا به همین گزارش، پتانسیل قانونی برای تبعیض بر اساس شهروندی، گروه های آزادی مدنی را نگران کرده است که خواستار واکنش فدرال به این اقدامات هستند.

جمعیت مهاجران در آمریکا به بیش از ۴۰ میلیون نفر می‌رسد که حدود ۱۴.۶% کل جمعیت آمریکا را شامل می‌شوند. ۱۰ ایالت آمریکا که بیش‌ترین تعداد مهاجر را دارند:

کالیفرنیا (۱٠ میلیون)، تگزاس (۴.۷)، نیویورک(۴.۵۴) ،فلوریدا (۴.۲۳)، نیوجرزی(۲)، ایلینوی (۱.۷۷)، ماساچوست (۱.۱۳)، جورجا(۱.٠۳)، ویرجینیا (۱.٠۲)، واشینگتن (۱.٠۱)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »