... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 6:07 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

استعفای محسن رضایی از معاونت اقتصادی رئیس جمهور

برخی می‌گویند که پس از انتقادات از عملکرد شورای هماهنگی سران قوا، محسن رضایی با حکم رئیس‌جمهور به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا و رئیس دبیرخانه این شورا منصوب شده است.

سیاست شرق _ از شامگاه ۲۱ خرداد برخی منابع خبری از استعفای محسن رضایی، از معاونت اقتصادی رئیس جمهور سخن می‌گویند، خبری که فعلا واکنش رسمی در پی ندارد.

به گزارش اکوایران، موضوع رفتن محسن رضایی از دولت، چندی قبل از آن هم مطرح شد و یکی از مواردی که در کمرنگ شدن حضور و ناشی از اظهارنظر های حداقلی وی در مسائل اقتصادی داشت.

پس از گمانه‌زنی‌ها درمورد برنامه‌های او برای حضور احتمالی در انتخابات مجلس دوازدهم، دفتر او – نه خود محسن رضایی – این گمانه‌ها را تکذیب کرد.

اکنون و از ساعتی قبل از برخی منابع خبری و رسانه ها از استعفای او خبر داده اند. برخی می‌گویند که پس از انتقادات از عملکرد شورای هماهنگی سران قوا، محسن رضایی با حکم رئیس‌جمهور به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا و رئیس دبیرخانه این شورا منصوب شده است. به همین دلیل محسن رضایی برای تأسیس دبیرخانه شورای هماهنگی سران سه قوه از معاونت اقتصادی رئیس جمهور استعفا داده است.

برخی رسانه ها نیز در همین رابطه نوشتند: سرانجام استعفای محسن رضایی مورد پذیرش قرار گرفت و مطابق با ماموریت‌های محوله جدید رهبر انقلاب، با رفتن به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مسئولیت دبیری آن به رضایی سپرده شد، دبیرخانه‌ای که ظاهرا قرار است نقش جدی‌تری ایفا کند.

هنوز هیچ منبع رسمی درباره این خبرها واکنشی نشان نداده است، اما نظر می‌رسد که این حرف و حدیث‌ها ممکن است حاکی از تغییراتی در رأس معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور و شورای هماهنگی سران قوا باشد.

محسن رضایی میرقائد ( زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۳۳)، از شهریور ۱۴۰۰ به‌عنوان معاون اقتصادی سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، فعالیت می‌کرد. او همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدرس دانشگاه امام حسین، دبیر ستاد اقتصادی دولت سیزدهم است. او از سال ۱۳۷۶ تا ۱۴۰۰ به‌عنوان دومین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »