... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پوتین، طرح صلح آفریقا برای اوکراین را رد کرد

پس از سخنان روسای جمهور کومور، سنگال و آفریقای جنوبی، او پیش از این که دور بیانیه ها فراتر برود، پوتین وارد عمل شد تا مفروضات این طرحی را به چالش بکشد که مبتنی بر پذیرش مرزهای بین المللی شناخته شده است.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز شنبه به رهبران آفریقایی که به دنبال میانجیگری در جنگ اوکراین هستند، فهرستی از دلایلی را ارائه کرد که چرا معتقد است بسیاری از پیشنهادات آنها اشتباه بوده و لذا طرح آنها را رد کرد.

به نقل از رویترز، پوتین مذاکرات روز شنبه را با نمایندگان سنگال، مصر، زامبیا، اوگاندا، جمهوری کنگو، کومور و آفریقای جنوبی در کاخی نزدیک سن پترزبورگ با تاکید بر تعهد روسیه به این قاره آغاز کرد.

پس از سخنان روسای جمهور کومور، سنگال و آفریقای جنوبی، او پیش از این که دور بیانیه ها فراتر برود، پوتین وارد عمل شد تا مفروضات این طرحی را به چالش بکشد که مبتنی بر پذیرش مرزهای بین المللی شناخته شده است.

پوتین موضع خود را تکرار کرد که اوکراین و متحدان غربی آن، مدت ها قبل از اعزام نیروهای مسلح روسیه به مرز در فوریه سال گذشته، درگیری را آغاز کرده بودند، چیزی که غربی ها آن را انکار می کنند.

او گفت که غرب، و نه روسیه، مسئول افزایش شدید قیمت جهانی مواد غذایی در اوایل سال گذشته است که به ویژه آفریقا را تحت تأثیر قرار داده است.

پوتین به هیئت آفریقای گفت که صادرات غلات اوکراین از بنادر دریای سیاه که روسیه در سال گذشته اجازه داده است، هیچ کاری برای کاهش مشکلات آفریقا با قیمت های بالای مواد غذایی انجام نمی دهد، زیرا آنها عمدتاً به کشورهای ثروتمند رفته اند.

او گفت که روسیه هرگز مذاکره با طرف اوکراینی را که توسط «کی یف» مانع شده بود، رد نکرده است. با این حال، مسکو مکرراً گفته است که هرگونه صلح باید “واقعیت های جدید” را در نظر بگیرد، به این معنی که پنج استان اوکراین را که ضمیمه شده اند، به رسمیت شناخته شوند.

پوتین گفت که مسکو آماده گفتگوی سازنده با هر کسی است که می خواهد صلح را بر اساس اصول انصاف و به رسمیت شناختن منافع مشروع طرفین برقرار کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهارات تلویزیونی نیز گفت که مسکو با “رویکردهای اصلی” طرح آفریقا را مشترک است، اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به نقل از خبرگزاری های روسی گفت که “تحقق آن دشوار است”.

پسکوف گفت پوتین به این طرح که ۱۰ نکته آن را سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سخنرانی خود بیان کرد، علاقه نشان داده است و روسیه گفتگو با کشورهای آفریقایی ادامه خواهد داد.

لاوروف گفت که آنها هیچ پیامی از سوی زلنسکی برای رهبر روسیه نیاورده اند.

ولودیمیر زلنسکی ، رئیس‌جمهور اوکراین نیز، روز جمعه پس از دیدار با میانجیگران آفریقایی در «کی یف» گفت که مذاکرات صلح مستلزم خروج مسکو از اراضی اشغالی اوکراین است، چیزی که روسیه گفته است قابل مذاکره نیست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »