... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10:10 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

قطر دومین قرارداد بزرگ تامین LNG را با چین منعقد کرد

قطر، با تمایل به قراردادهای خرید و فروش بلندمدت، و عرضه از طریق طرح توسعه دو فازی با ظرفیت مایع سازی آن را تا سال ۲٠۲۷ ، از ۷۷ میلیون تن به ۱۲۶ میلیون متریک تن در سال افزایش می دهد.

سیاست شرق _ کشور قطر، روز سه شنبه، دومین قرارداد بزرگ تامین گاز خود را، با یک شرکت دولتی چین در کمتر از یک سال منعقدکرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت ملی نفت چین (CNPC) و قطر انرژی، قراردادی ۲۷ ساله امضا کردند که براساس آن چین سالانه ۴ میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) از این کشور عربی خلیج فارس خریداری خواهد کرد.

قطر، با تمایل به قراردادهای خرید و فروش بلندمدت، و عرضه از طریق طرح توسعه دو فازی با ظرفیت مایع سازی آن را تا سال ۲٠۲۷ ، از ۷۷ میلیون تن به ۱۲۶ میلیون متریک تن در سال افزایش می دهد.

قرارداد روز سه شنبه سومین معامله قطر انرژی برای تامین ال ان جی از محل توسعه به یک خریدار آسیایی خواهد بود.

سایر خریداران آسیایی نیز در حال مذاکره برای دریافت سهام در توسعه میادین هستند.

قطر بزرگترین صادرکننده LNG در جهان است و رقابت برای LNG از ابتدای جنگ در اوکراین افزایش یافته است، به ویژه اروپا به مقادیر زیادی برای کمک به جایگزینی گاز خط لوله روسیه که قبلاً تقریباً ۴٠ درصد واردات این قاره را تشکیل می داد، نیاز دارد.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که CNPC نزدیک به نهایی کردن قرارداد خرید LNG از QatarEnergy طی نزدیک به ۳٠ سال از پروژه توسعه میدان شمالی است.

در ماه آوریل، سینوپک چین اولین شرکت انرژی آسیایی شد که شریک «ارزش افزوده» در این پروژه شد.

قطر انرژی نیز در این پروژه با شرکت‌های نفتی بین‌المللی مشارکت سهامی امضا کرده است، اما گفته است که قصد دارد ۷۵ درصد از سهام توسعه میدان شمالی را حفظ کند که حداقل ۳٠ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت که شامل ساخت تاسیسات صادرات مایعات می‌شود.

از آنجایی که روابط پکن با ایالات متحده و استرالیا، دو رقیب بزرگ صادرات LNG قطر، تیره شده است، شرکت های انرژی ملی چین به طور فزاینده ای قطر را به عنوان یک هدف مطمئن تر برای سرمایه گذاری در منابع می بینند.

سازمان سرمایه گذاری قطر (QIA)، صندوق دارایی ۴۴۵ میلیارد دلاری این کشور، بیشتر درآمدهای حاصل از توسعه میدان شمالی را مدیریت خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »