... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اظهارات جدید نخست وزیر عراق درباره بدهی گاز به ایران

نخست‌وزیر عراق: بدهی گاز عراق به ایران به ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون یورو کاهش یافته است، گفت که کار با طرف آمریکایی برای پرداخت بدهی‌ گاز عراق به ایران ادامه دارد.

سیاست شرق _ نخست‌وزیر عراق، سه‌شنبه شب، در جلسه هفتگی دولت اعلام کرد که یک هیئت بانک مرکزی و بانک تجارت عراق، به کشور عمان سفر کرده‌اند تا درباره چارچوب تحویل بدهی‌ گازی ایران به عمان با هماهنگی آمریکا گفت‌وگو کنند.

به گزارش بغداد الیوم،«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه بدهی گاز عراق به ایران به ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون یورو کاهش یافته است، گفت که کار با طرف آمریکایی برای پرداخت بدهی‌ گاز عراق به ایران ادامه دارد.

السودانی تصریح کرد، در طول ۷ ماه عمر دولت عراق، حدود یک میلیارد و ۸۴۲ میلیون یورو بابت بدهی گاز وارداتی، به ایران پرداخت شده است.

نخست وزیر عراق دو هفته گذشته همزمان با توافق ایران و عراق بر سر تبادل نفت و گاز، دلیل قطع صادرات گاز ایران به عراق را تحریم های آمریکا دانست و گفت که بغداد با تهران به توافق رسید و صادرات گاز از سر گرفته شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرده بود که بخشی از پول‌های ایران در بانک‌های عراقی، به حسابی در عمان انتقال داده خواهد شد، اما محدودیت‌ها در رابطه با استفاده از این اموال همانند گذشته خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »