... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 9:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بایدن، رهبر چین را دیکتاتور خواند

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه رهبر چین، می تواند روابط واشینگتن و پکن را، بیش از پیش، متشنج کند.

سیاست شرق _ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رهبر چین را، به دلیل حادثه بالن در آسمان ایالات متحده، دیکتاتور خواند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور آمریکا،روز گذشته در رویدادی در کالیفرنیا صحبت می کرد، گفت که دلیل اینکه رهبر چین از سرنگونی این بالون با تجهیزات جاسوسی توسط ایالات متحده “بسیار ناراحت” شد، این بود که شی جین پینگ “نمی دانست”. که او (بالون – تقریباً ویرایش) آنجا بود.”

بایدن در ادامه افزود: “این مایه شرمساری بزرگ برای دیکتاتورها است. وقتی آنها نمی دانند چه اتفاقی افتاده است. نباید در جایی که اتفاق افتاده، رخ می دهد.

این سخنان بایدن، درست یک روز بعد از آن گفته شد،که وی اظهارداشت که روابط واشنگتن و پکن در مسیر درستی قرار دارد و دیدار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و شی جین پینگ منجر به پیشرفت شد.

سفر وزیرامور خارجه آمریکا به چین، که روز دوشنبه به پایان رسید، اولین سفر وزیر امور خارجه آمریکا به چین طی پنج سال گذشته بود و در شرایطی انجام شد که روابط بین پکن و واشنگتن به دلیل طیف وسیعی از مسائل، از جمله تایوان، حادثه سقوط یک بالن چینی بر فراز ایالات متحده، و همچنین اختلافات طولانی در تجارت و فناوری، دچار تنش است.

به گزارش سیاست شرق، این سخنان بایدن علیه رهبر چین، در حالی است که بالن چینی در بهمن ماه ۱۴٠۱ وارد حریم هوایی آمریکا شده بود و توسط جنگنده آمریکایی سرنگون شد، این اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه رهبر چین، می تواند روابط واشینگتن و پکن را، بیش از پیش، متشنج کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »