... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فوتبال ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 8:40 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ایران، خواستار تعلیق فدراسیون فوتبال اسرائیل شد

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از فیفا، اتحادیه‌های فوتبال و اتحادیه‌های عضو آن درخواست مؤکد دارد با توجه به اقدامات ضدانسانی صورت‌گرفته از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین و ارتکاب جنایات جنگی در غزه[...] با هدف تعلیق کامل فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال، اقدام فوری و جدی صورت دهند. ن

سیاست شرق _ فدراسیون فوتبال ایران، با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خواستار تعلیق فدراسیون فوتبال اسرائیل شد.

وبسایت فدراسیون فوتبال نوشت: «فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از فیفا، اتحادیه‌های فوتبال و اتحادیه‌های عضو آن درخواست مؤکد دارد با توجه به اقدامات ضدانسانی صورت‌گرفته از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین و ارتکاب جنایات جنگی در غزه و قتل‌عام صورت‌گرفته علیه غیرنظامیان بی‌گناه به‌ویژه کودکان مصعوم، زنان و مردان از جمله بازیکنان، مربیان و داوران و همچنین با توجه به انهدام ابنیه و خدمات شهری، منازل و فضاهای مسکونی، مراکز درمانی و پزشکی و بیمارستان‌ها، محل‌های آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها و اماکن ورزشی بی‌شمار از جمله زیرساخت‌های فوتبال و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی، مجموعه‌های برنامه‌ریزی فوتبال در جهان در چارچوب یک اقدام اثرگذار و به‌ صورت یک جبهه متحد با هدف تعلیق کامل فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال اقدام فوری و جدی صورت دهند تا از استمرار این جنایات هولناک جلوگیری شده و زمینه امدادرسانی غذایی، آب آشامیدنی، اقلام دارویی و پزشکی به مردم و غیرنظامیان بی‌گناه فراهم آید.

بی‌شک اقدام فوری فیفا، اتحادیه‌های فوتبال و اتحادیه‌های عضو نماد انسان‌دوستی و عملی شدن منشور جامعه فوتبال جهانی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی و حرکتی درخشان و ماندگار در تاریخ فوتبال خواهد بود.»

پیش از این نیز، اعضای کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا از جمله عربستان و امارات متحده عربی نیز خواستار تعلیق فوتبال اسرائیل شده بودند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تئودور تئودوریدیس، دبیر کل اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گفته بود که مدیریت هیئت حاکمه اروپا «هیچ بحث یا چنین قصدی» برای حذف تیم‌های اسرائیلی نداشته است.

اسکای نیوز افزود که این تصمیم به احتمال زیاد توسط کمیته اجرایی مقامات منتخب اتخاذ خواهد شد.

نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین به تمامی ۲۱۱ فدراسیون ملی فوتبال و شش کنفدراسیون منطقه‌ای از جمله یوفا که اسرائیل عضوی از آن است ارسال شده است. 

شاهزاده علی بن حسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن که ریاست کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا را بر عهده دارد، تلاش‌ها برای تعلیق فوتبال اسرائیل را به پیش می‌برد. او در نامه خود خطاب به این نهادها تصریح کرد که فدراسیون‌های فوتبال غرب آسیا خواستار موضع گیری قاطع در برابر «جنایات مرتکب شده در فلسطین و جنایات جنگی در غزه» شدند.

او همچنین از فیفا و سایر فدراسیون‌های ملی خواست تا در محکوم کردن «کشتار غیرنظامیان بی گناه از جمله بازیکنان، مربیان، داوران و مقامات، تخریب زیرساخت‌های فوتبال» و در اتخاذ یک جبهه متحد برای «انزوای فدراسیون فوتبال اسرائیل از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال تا پایان این اقدامات تجاوزکارانه» همراهی کنند. 

از زمان شروع حملات هوایی و زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه تا کنون بنا بر آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت حماس، ۲۷ هزار و ۹۴۷ فلسطینی کشته شدند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »