... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - 2:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار وزیر امور خارجه ایران با امیر قطر در دوحه

امیرعبداللهیان خواستار تقویت گفت‌وگوها و همکاری‌ها بین ۸ کشور حوزه خلیج فارس به منظور ایجاد سازوکار جمعی برای حفظ منافع و امنیت مشترک شد. 

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در ادامه سفر رسمی خود به کشورهای حوزه خلیج فارس، با شیخ تمیم بن حمدامیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نقل از وبسایت وزارت امورخارجه، در این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

 امیرعبداللهیان، ضمن ابلاغ پیام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به امیر قطر، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با قطر در جهت گسترش روابط در حوزه‌های مختلف دوجانبه و تسریع در اجرای توافق‌های تجاری و اقتصادی قبلی بین تهران و دوحه تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه ایران، از روابط عالی دو کشور ابراز خرسندی کرد. وی همچنین گفت: لازم است روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی در سطح روابط سیاسی ایران و قطر ارتقا یابد.

 امیرعبداللهیان همچنین خواستار تقویت گفت‌وگوها و همکاری‌ها بین ۸ کشور حوزه خلیج فارس به منظور ایجاد سازوکار جمعی برای حفظ منافع و امنیت مشترک شد. 

دیپلمات ارشد ایران از تلاش ها و ابتکارات قطر برای حل مسائل و مشکلات منطقه قدردانی کرد و بر حمایت مستمر ایران از اقدامات سازنده دوحه در این راستا تاکید کرد.

شیخ تمیم نیز به نوبه خود گفت که از روابط خوب، بسیار قوی و صمیمانه بین کشورش و ایران خرسند است.

 امیر قطر خاطرنشان کرد: ایران جایگاه ویژه ای در منطقه دارد و قطر برای گسترش روابط با ایران محدودیتی ندارد.

 شیخ تمیم در ادامه با ابراز خرسندی از پیشرفت روابط تهران و دوحه، افزود: لازم است دو طرف برای دستیابی به اهداف تعیین شده در مذاکرات تجاری و اقتصادی بین وی و رئیسی تلاش های مشترک خود را افزایش دهند.

وی در این دیدار، از رئیس جمهور رئیس جمهور برای سفر به قطر دعوت کرد.

امیرعبداللهیان و شیخ تمیم در این دیدار درباره برخی مسائل منطقه از جمله وضعیت افغانستان و فلسطین گفتگو کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »