... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - 11:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ماسک: “اولین مورد” کاشت تراشه های الکترونیکی در مغز انسان رخ می دهد

ماسک: شرکت Neuralink، قصد دارد این تراشه را در مغز افراد مبتلا به بیماری پاراپلژیک بکارد.

سیاست شرق _ ایلان ماسک انتظار دارد “اولین مورد” کاشت تراشه های الکترونیکی در مغز انسان در طول سال جاری رخ دهد.

به نقل از رویترز، ایلان ماسک می گوید که انتظار دارد شرکت نوپایش Neuralink که متخصص در تولید تراشه های الکترونیکی قابل کاشت در مغز است، اولین آزمایش انسانی خود را در سال جاری آغاز کند.

ماسک در کنفرانس فناوری VivaTech در پاریس گفت که Neuralink، شرکتی که او یکی از بنیانگذاران آن است، قصد دارد این تراشه را در مغز افراد مبتلا به بیماری پاراپلژیک بکارد.
ماسک مشخص نکرد که شرکت او این تراشه ها را در چند بیمار یا برای چه مدت کاشت خواهد کرد.

اما ماسک که مدیرعامل شرکت «تسلا» برای خودروهای الکتریکی، پلتفرم شبکه اجتماعی «توییتر» و شرکت «اسپیس ایکس» برای موشک‌های فضایی است، گفت: «به‌نظر می‌رسد اولین مورد اواخر امسال باشد».

ماه گذشته، Neuralink گفت که تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را برای انجام اولین کارآزمایی بالینی انسانی خود کسب کرده است، نقطه عطفی برای این استارت آپ در زمانی که تحقیقات در ایالات متحده در مورد نحوه انجام آن انجام می شود. آزمایش هایی را روی انسان ها و حیوانات انجام داد.

دولت در بیانیه قبلی به رویترز اذعان کرد که به Neuralink اجازه داده است آزمایش هایی برای کاشت تراشه در مغز و استفاده از یک ربات جراحی در آزمایش ها انجام دهد، اما از ارائه جزئیات خودداری کرد.

کارشناسان پیشتر به رویترز گفتند که اگر Neuralink بتواند ثابت کند دستگاه های خود برای انسان بی خطر هستند، چند سال یا شاید بیش از یک دهه طول می کشد تا مجوز برای استفاده تجاری دریافت شود.

به گزارش سیاست شرق، این نوع تراشه الکترونیکی هوشمند، از علم بیوتکنولوژی الهام گرفته شده است و برای دانشمندان امکان کاوش در سیستم الکتریکی بدن را با دقت زیاد و با استفاده از مقاومت الکتریکی در پاسخ به طول موج­ های نوری برای دستکاری نورون ها می دهد.

این فناوری جدید با استفاده از هوش مصنوعی و داده­ کاوی روشی سریع برای پردازش داده ­ها فراهم خواهد آورد.

بیماری پاراپلژی چیست؟

پاراپلژی نوعی از فلج است که، بیشتر بر حرکت پایین تنه تأثیر می گذارد. افراد مبتلا به پاراپلژی ممکن است نتوانند به طور داوطلبانه پاها، پاها و گاهی شکم خود را حرکت دهند. برخی از افراد پاراپلژی ناقص را تجربه می کنند. این مورد زمانی است که فلج فقط یک پا را درگیر می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »