... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 0:19 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر وزیرخارجه آمریکا به برزیل

لولا داسیلوا روز یکشنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن)، در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا به خبرنگاران گفته بود: «آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد یک جنگ نیست؛ یک نسل‌کشی است.»

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۰ فوریه (اول اسفندماه) برای اولین بار در دوران مسئولیت خود عازم برزیل شد.

این سفر از آن حیث اهمیت دارد که،«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»،رئیس جمهور برزیل، طی اظهاراتی،” جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه” را با «هولوکاست» مقایسه کرده بود.

لولا داسیلوا روز یکشنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن)، در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا به خبرنگاران گفته بود: «آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد، یک جنگ نیست؛ یک نسل‌کشی است.»

اسرائیل در واکنش به انتقاد تند« لولا دا سیلوا»، او را “فردی غیر قابل قبول” توصیف کرده است و از او انتقاد نمود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفر بلینکن از برازیلیا آغاز شده و در پی آن برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ به ریودوژانیرو می‌رود. او در ادامه سفر خود، در آرژانتین توقف و با خاویر مایلی، رئیس جمهور جدید این کشور آمریکای جنوبی دیدار می‌کند.

برای دیپلمات ارشد آمریکا، اولین سفر دیرهنگام در دوران ریاست جمهوری بایدن به قدرت‌های آمریکای لاتین، فرصتی برای ایجاد روابط با دو رهبر کلیدی در این منطقه محسوب می‌شود، مخصوصا اینکه، رئیس جمهور آرژانتین، بر خلاف رئیس جمهور برزیل، در سفر به تلاویو، از گسترش روابط بین اسرائیل و آرژانتین سخن گفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »