... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - 0:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

در پی درگیری مسلحانه در برابر کنسولگری آمریکا در جده دو نفر کشته شدند

مردی مسلح به سلاح گرم در مقابل ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده از خودرویی پیاده شد و سپس در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی حاضر در محل که قصد داشتند جلوی او را بگیرند، به ضرب گلوله کشته شد.

سیاست شرق _ مقامات عربستان سعودی اعلام کردند که در جریان درگیری مسلحانه در مقابل کنسولگری آمریکا در شهر جده، فرد مهاجم و یکی از مأموران امنیتی کشته شدند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه ۲۸ ژوئن (۷ تیر)، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (اس‌پی‌ای) به نقل از سخنگوی پلیس این کشور گزارش داده است که مردی مسلح به سلاح گرم در مقابل ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده از خودرویی پیاده شد و سپس در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی حاضر در محل که قصد داشتند جلوی او را بگیرند، به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، یکی از مأموران امنیتی کنسولگری که تابعیت نپالی داشته است نیز در اثر شدت جراحات پس از درگیری با فرد مسلح، جان باخت.

در همین حال، وزارت امور خارجۀ آمریکا نیز طی بیانیه‌ای با اشاره به تیراندازی در نزدیکی ساختمان کنسولگری این کشور در جده، اعلام کرد که به هیچیک از شهروندان ایالات متحده در جریان این درگیری مسلحانه آسیبی وارد نشده است.

در ادامۀ بیانیه وزارت امور خارجۀ آمریکا آمده است که تحقیقات دربارۀ تیراندازی در مقابل کنسلوگری این کشور در جده همچنان ادامه دارد و مقامات آمریکا و عربستان سعودی در ارتباط با این حادثه با هم در تماس هستند.

درگیری مسلحانه در برابر کنسولگری آمریکا در جده در حالی رخ داده است که اکنون عربستان سعودی میزبان بزرگترین مراسم حج از زمان آغاز همه‌گیری کرونا است و بیش از دو میلیون زائر مسلمان از کشورهای مختلف جهان در شهر مکه در حدود ۷٠ کیلومتری جده گرد هم آمده‌اند.

بنا به نوشتۀ روزنامۀ فرانسوی فیگارو، کنسولگری آمریکا در شهر ساحلی جده در سال‌های اخیر چندین بار هدف حمله قرار گرفته است، از جمله در تاریخ ۴ ژوئیه سال ۲۰۱۶ مصادف با روز استقلال آمریکا که در جریان یک بمب‌گذاری انتحاری در نزدیکی این کنسولگری، فرد مهاجم کشته شد و دو نفر نیز زخمی شدند. پس از آن، راه‌های منتهی به کنسولگری آمریکا درمنطقۀ نبید، برای بیش از یک سال بسته بود و سپس نمایندگی دیپلماتیک آمریکا به منطقۀ کم‌جمعیت آل محمدیه انتقال یافت.

همچنین در دسامبر سال ۲۰۰۴ نیز پنج فرد مسلح با بمب و سلاح گرم به کنسولگری آمریکا در جده هجوم بردند که در جریان این حمله چندین نفر از جمله چهار مأمور امنیتی عربستان سعودی در خارج از کنسولگری، پنج کارمند محلی در ساختمان کنسولگری و سه نفر از مهاجمان کشته شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »