... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - 10:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دولت ائتلافی آلمان، بر سر فروش جنگنده به عربستان سعودی اختلاف نظر دارند

توافق حکومتی در مارس 2018 بین آنگلا مرکل، صدراعظم وقت و حزب سوسیال دموکرات، فروش تسلیحات به هر یک از طرف‌های جنگ در یمن را ممنوع کرد.
یک جت جنگنده یوروفایتر تایفون، در پنجاه و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی پاریس در فرودگاه لو بورژه در نزدیکی پاریس، فرانسه، ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳، پرواز نمایشی انجام می‌دهد/رویترز

سیاست شرق _ رویترز گزارش داد که دولت ائتلافی آلمان در مورد اینکه آیا باید در برابر فشارهای بریتانیا تسلیم و تولید هواپیماهای جنگنده یوروفایتر تایفون را برای عربستان سعودی تایید کند، اختلاف نظر دارند.

قراردادی که پنج سال پیش توسط ریاض، برای تامین ۴۸ جت از این نوع منعقد شد، به دلیل جنگ در یمن، جایی که نیروهای عربی به رهبری عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ مداخله کردند، متوقف شد.

منابع صنعتی در آن زمان به رویترز گفتند که یک سوم اجزای جت ها در آلمان تولید می شوند.

بر اساس این گزارش، اولاف شولز، صدراعظم سوسیال دموکرات (SPD) و وزیر دارایی، کریستین لیندنر، تمایل به صدور مجوز دارند، اما سبزها و بخش‌هایی از SPD به شدت با این اقدام مخالف هستند.

آلمان پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در سال ۲۰۱۸، فروش تسلیحات به ریاض را متوقف کرد و رویکردی بسیار سخت‌تر از متحدان اصلی خود مانند ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا نسبت به عربستان داشت.

توافق حکومتی در مارس ۲۰۱۸ بین آنگلا مرکل، صدراعظم وقت و حزب سوسیال دموکرات، فروش تسلیحات به هر یک از طرف‌های جنگ در یمن را ممنوع کرد، به استثنای مواردی که قبلاً تأیید شده‌اند و آن‌هایی که در کشور خریدار باقی می‌مانند.

با این حال، از زمان تنش زدایی بین عربستان سعودی و ایران ، که می تواند جنگ در یمن را پایان دهد، انگلیسی ها استدلال کرده اند که آلمان نمی تواند جلوی صادرات جت های یوروفایتر به طرف های ثالث را بگیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »