... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - 10:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

چهارمین شب اعتراضات در فرانسه، به دلیل قتل یک نوجوان توسط پلیس

در جریان اعتراضات نسبت به کشته شدن «ناهل»، جوان ۱۷ ساله، شماری از ساختمان‌های عمومی از جمله ادارات پلیس و مدارس، همچنین ده‌ها فروشگاه‌ هدف حملات معترضان خشمگین قرار گرفته و به آتش کشیده شدند.

سیاست شرق _ در چهارمین شب اعتراضات در فرانسه، صدها دستگاه خودرو به آتش کشیده شد، مسئله ای که ۴۵ هزار نیروی پلیس را برای مقابله با غارت و خشونت‌ معترضان، به خیابان ها کشاند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در چهارمین شب متوالی، در واکنش به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله بر اثر شلیک یک مامور پلیس فرانسه، شهرهای مارسی، لیون، گرونوبل، همزمان با مناطقی در پاریس و حومه این شهر، شاهد اعتراضات، ناآرامی و درگیری معترضان با نیروهای پلیس بودند.  

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، در چهارمین شب اعتراضات در شامگاه جمعه ۳۰ ژوئن، آمار بازداشت‌شدگان به حدود یک‌هزار نفر افزایش یافت.

با وجود افزایش آمار بازداشت‌شدگان در چهارمین شب اعتراضات نسبت به شب‌های گذشته، وزارت کشور فرانسه، از کاهش زدوخوردها در شامگاه جمعه ۳۰ ژوئن خبر داده است.

بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه، دست‌کم ۷۹ نیروی پلیس و ژاندارمری، در جریان خشونت‌های شامگاه جمعه، زخمی شدند. در عین حال، این آمار بر اساس اعلام وزارت کشور، نسبت به یک شب پیش از آن (۲۴۹ زخمی) با کاهش روبرو بوده است.

با این وجود، پلیس فرانسه، ضمن تایید کاهش درگیری‌ها در چهارمین شب اعتراضات نسبت به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله بر اثر شلیک یک مامور پلیس، میزان درگیری و زدوخوردهای اعتراضات را همچنان «سنگین» گزارش داده است.

دولت فرانسه، روز جمعه ۳۰ ژوئن، با اعزام ۴۵ هزار نیروی فوق‌العاده و ابراز ویژه، متعهد شد تا از چرخه خشونت که به غارت و ویرانی در تعدادی از شهرهای فرانسه منجر شده است، جلوگیری کند.

در جریان اعتراضات نسبت به کشته شدن «ناهل»، جوان ۱۷ ساله، شماری از ساختمان‌های عمومی از جمله ادارات پلیس و مدارس، همچنین ده‌ها فروشگاه‌ هدف حملات معترضان خشمگین قرار گرفته و به آتش کشیده شدند.

دست‌کم ۲۰۰۰ خودروی شهروندان نیز در این درگیری‌ها به آتش کشیده شدند.

درگیری‌های خشونت‌آمیز میان معترضان و نیروهای پلیس، یادآور شورش‌های سال ۲۰۰۵ در فرانسه است که در پی مرگ دو نوجوان رخ داد.  

خشونت‌های «غیرقابل قبول» و غارت فروشگاه‌ها

ژرالد دَرمانَن، وزیر کشور فرانسه، ضمن واکنش به «خشونت‌های غیرقابل قبول» در شهرهای مارسی و لیون در چهارمین شب اعتراضات، تاکید کرد: حومه پاریس شب آرامتری را سپری کرده است.

گزارش‌ها از مارسی در جنوب فرانسه حاکی از آن است که در جریان درگیری‌ها در چهارمین شب اعتراضات، گروه‌های کوچکی که صورت‌های خود را پوشانده بودند، اقدام به غارت فروشگاه‌ها نمودند.

به گفته پلیس مارسی، چند قبضه سلاح شکاری بدون مهمات نیز پس از حمله به اسلحه‌خانه به سرقت رفته‌اند.

همچنین، شهردار مارسی خواستار اعزام نیروهای فوق‌العاده به این شهر به منظور مقابله با خشونت و غارت شده است.

تاکنون یک فروند هواپیمای تجسسی نیروهای ویژه به این شهر وارد شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »