... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - 9:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر ایران در مسکو، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند

باگدانف بر مواضع ثابت روسیه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست، همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.

سیاست شرق _ در پی مواضع مداخله جویانه و غیردوستانه اخیر روسیه نسبت به جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس، معاون وزیر خارجه روسیه با سفیر ایران در مسکو، دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از ایسنا، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و «میخائیل باگدانف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه و آفریقا، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست، طرف روسی در واکنش به اخبار منتشره درخصوص نشست مشترک اخیر وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، که با موجی از انتقادات شدید شهروندان، شخصیت ها و مقامات ایران نیز همراه بود، بر مواضع ثابت روسیه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست، همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.

در این ملاقات، موضوعات مختلفی از جمله آخرین وضعیت روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پی ششمین نشست وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج ‌فارس و روسیه تحت عنوان گفت‌وگوی راهبردی بین مسکو و این کشورها در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه، بیانیه مشترکی صادر شد که ۶ کشور عربی و روسیه در آن با ‌اشاره به ادعای امارات درباره حاکمیت جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از آنچه تلاش‌های امارات برای حل این مسئله از طریق مذاکرات دوجانبه با ایران یا دادگاه بین‌المللی عنوان شد، اعلام حمایت کردند.

این موضوع اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به مسکو را در پی داشت و علاوه‌بر موضع‌گیری صریح وزیر امور خارجه و برخی مقامات، سفیر روسیه در تهران احضار و مراتب اعتراض ایران به مطالب مندرج در بیانیه مذکور به وی ابلاغ شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »