... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - 11:22 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

سفارت سوئد در بغداد، توسط معترضان عراقی، به آتش کشیده شد

بر اساس آنچه پلیس و رسانه های محلی دیروز چهارشنبه گزارش دادند، پلیس سوئد اجازه داد تا امروز تجمعی در مقابل سفارت عراق در استکهلم برگزار شود که طی آن یک نسخه از قرآن کریم و پرچم عراق به آتش کشیده شود.

سیاست شرق _ معترضان عراقی در ساعات اولیه روز پنجشنبه، به سفارت سوئد در بغداد یورش بردند و درست قبل از تجمع در سوئد در مقابل سفارت عراق ، که قصد داشتند یک نسخه از قرآن کریم و پرچم این کشور را بسوزانند، آن را به آتش کشیدند.

به نقل از الجزیره، تظاهرکنندگان تصمیم مقامات سوئدی مبنی بر اجازه تجمع امروز، پنجشنبه، در مقابل سفارت عراق در استکهلم را، که قرار است یک نسخه از قرآن کریم سوزانده شود، محکوم کردند.

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به این حادثه گفت که عراق “به شدت حادثه آتش زدن سفارت پادشاهی سوئد در بغداد” را محکوم می کند.

این وزارت در بیانیه ای افزود که دولت به مقامات امنیتی دستور داده است تا تحقیقات فوری را برای کشف شرایط این رویداد و بازخواست عاملان آن انجام دهند.

به نوبه خود، وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که کارکنان سفارت این کشور در بغداد، پایتخت عراق، پس از حمله به سفارت و آتش زدن آن، در اعتراض به احتمال سوزاندن قرآن امروز در سوئد، در سلامت بسر می برند.

بر اساس آنچه پلیس و رسانه های محلی دیروز چهارشنبه گزارش دادند، پلیس سوئد اجازه داد تا امروز تجمعی در مقابل سفارت عراق در استکهلم برگزار شود که طی آن یک نسخه از قرآن کریم و پرچم عراق به آتش کشیده شود.

سازمان دهنده، سیلوان مومیکا، ۳۷ ساله، یک پناهنده عراقی در سوئد، گفت که می خواهد در این تجمع یک نسخه از قرآن کریم را بسوزاند، به گزارش خبرگزاری سوئد، که نشان می دهد او همان شخصی است که آتش زدن از قرآن کریم را در مقابل مسجدی در استکهلم، در ماه گذشته، سازماندهی کرده بود.

پلیس سوئد تایید کرد که این مجوز بر اساس یک درخواست رسمی برای سوزاندن کتب مذهبی اعطا نشده است، بلکه بر اساس یک گردهمایی عمومی که طی آن یک “نظر” بر اساس حق آزادی تجمع در قانون اساسی بیان می شود!

روند سوزاندن قرآن کریم در سوئد که بیش از ۶۰۰۰۰۰ مسلمان در آن زندگی می کنند، تکرار شد. در ۲۱ ژانویه، رهبر حزب راست افراطی “خط تند” دانمارک، راسموس پالودان، یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، تحت حفاظت پلیس سوزاند.

در ۲۸ ژوئن نیز، یک پناهجوی عراقی در سوئد، سیلوان مومیکا، صفحاتی از یک نسخه از قرآن را در مقابل بزرگترین مسجد استکهلم در روز عید قربان سوزاند.

این دو حادثه موجی از خشم و اعتراض کشورهای اسلامی را همراه با فراخوان برای تحریم محصولات سوئدی برانگیخت، با این حال، هیچگونه اقدام عملی از سوی سازمان کشورهای اسلامی در این خصوص، صورت نگرفته است.

انتهای پبام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »