... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ دی ۱۴۰۲ - 10:41 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

پاکستان: به مخفیگاه جدایی طلبان پاکستانی، حمله کردیم

پاکستان: یک سری "حملات نظامی بسیار هماهنگ و هدفمند دقیق" انجام شد و تعدادی از تروریست ها را در جریان عملیات مبتنی بر اطلاعات با رمز "مرگ سرماچار"(یک گروه جدایی طلب پاکستانی) کشته شدند.

سیاست شرق _ وزارت خارجه پاکستان، طی بیانیه ای، مدعی شد که بامداد پنجشنبه،۲۸ دی ماه، به مخفیگاه های تروریست های جدایی طلب پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان ایران حمله کرده است.

به نقل از وبسایت روزنامه «داون» پاکستان، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان(FO)، این کشور یک سری “حملات نظامی بسیار هماهنگ و هدفمند دقیق” انجام داد و تعدادی از تروریست ها را در جریان عملیات مبتنی بر اطلاعات با رمز “مرگ سرماچار”(یک گروه جدایی طلب پاکستانی) کشته است.

 در این بیانیه با تاکید بر اینکه پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می‌گذارد، تاکید کرد: تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی خود پاکستان است که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همیشه بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

حملات پاکستان، کمتر از ۴۸ ساعت، پس از حملات موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران به مقرهای گروه تروریستی جیش العدل در خاک پاکستان صورت گرفته است، که بنا به گفته مقامات پاکستانی، موجب کشته و زخمی شدن ۵ نفر گردید؛ حملات ایران که در پاسخ به اقدامات تروریستی گروه جیش العدل در سیستان و بلوچستان انجام و منجر به شهادت ۱۷ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در این استان شده بود.

بنا به گزارش رسانه ها، طی عملیات موشکی پاکستان در خاک ایران، سه زن و چهار کودک – «همه غیرایرانی» – در حمله به روستای نزدیک شهر سراوان کشته شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »