... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 8:40 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

قطاری با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت در چین

سیاست شرق _ راه‌آهن بین‌شهری پکن _تیانجین، امروز سه‌شنبه، پانزدهمین سالگرد افتتاح خود را، جشن گرفت، مسیر بین شهری پکن- تیانجین به عنوان اولین راه آهن سریع السیر (HSR) با سرعت طراحی شده ۳۵۰ کیلومتر در ساعت در چین، از زمان شروع به کار خود، در مجموع ۳۴۰ میلیون مسافر را جابه جا کرده است.

به نقل از خبرگزاری «شینهوا»، طبق داده‌های شرکت گروه راه‌آهن چین، طی ۱۵ سال گذشته، کوتاه‌ترین فاصله حرکت از ۱۵ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش یافته است.

وانگ مانمن، ساکن منطقه ووکینگ، شهرداری تیانجین، هر روز با قطار به محل کار خود در پکن می رود. سریع‌ترین سفر تنها حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و یازده قطار در ساعات شلوغ صبحگاهی، از ۶ صبح تا ۹ صبح، در این مسیر وجود دارند.

بهره برداری از راه آهن بین شهری پکن-تیانجین در آگوست ۲۰۰۸ پشتیبانی برای میزبانی بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن بود و ادغام و توسعه منطقه ای را تسریع بخشید. همچنین از یک شبکه مدرن HSR که به سرعت در حال گسترش است در پرجمعیت ترین کشور جهان همراه با اقتصاد پررونق آن پرده برداری کرده است.

تا سال ۲۰۲۲، چین دارای ۴۲۰۰۰ کیلومتر HSR عملیاتی بود که در رتبه اول جهان قرار داشت و طول راه آهن پرسرعت که به طور منظم با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت کار می کرد، تا ژوئن ۲۰۲۲ به ۳۲۰۰ کیلومتر رسیده است.

چنگ شیدونگ، مسئول حمل و نقل در کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، خاطرنشان کرد: قطارهای پرسرعت دایره رفت و آمد و سبک زندگی مردم را تغییر داده و تخصیص منابع را تا حد زیادی بهینه کرده است.

مسافری، بلیطی را نشان می دهد که در ۱ آگوست ۲۰۰۸، زمانی که راه آهن بین شهری پکن-تیانجین در ایستگاه راه آهن جنوبی پکن ، پایتخت چین شروع به کار کرد، خریده است.

نتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »