... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 11:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
پس از نتیجه خجالت آور دونده سومالیایی در مسابقات جهانی چین؛

رئیس فدراسیون دو و میدانی سومالی، برکنار شد!

وزیر ورزش سومالی: خدیجو عدن دهیر، رئیس فدراسیون دو و میدانی سومالی، دست به اعمال سوء استفاده از قدرت، خویشاوندی و بدنام کردن نام ملت در عرصه بین‌المللی زده است.

سیاست شرق _ رئیس فدراسیون دو و میدانی سومالی، پس از آن که یک دونده زن این کشور، به دلیل خویشاوندی و…، در مسابقات دومیدانی دانشجویان جهان در چین شرکت کرد و بیش از ۲۱ ثانیه طول کشید تا دوی ۱۰۰ متر را طی کند، برکنار شد.

«نصرا ابوکر علی»،زن سومالیایی که در مسابقات دو و میدانی دانشجویان جهان در چین شرکت کرد، در نهایت با فاصله بیش از ۱۰ ثانیه از برنده که زمان ۱۱.۵۸ ثانیه را ثبت کرد، به خط پایان رسید.

در کلیپی که در شبکه های اجتماعی دست به دست شد، این جوان ۲۰ ساله آموزش ندیده حتی در حد و اندازه های نزدیک به سایر شرکت کننده ها نیز نبود.

محمد برره محمد، وزیر ورزش، گفت که تحقیقاتی با کمیته ملی المپیک سومالی انجام شد که نشان داد «نصرا ابوکر علی» نه ورزشکار بود و نه دونده.

وزیر ورزش در بیانیه‌ای گفت: «خدیجو عدن دهیر، رئیس فدراسیون دو و میدانی سومالی، دست به اعمال سوء استفاده از قدرت، خویشاوندی و بدنام کردن نام ملت در عرصه بین‌المللی زده است». وی در مورد اتهام خویشاوندی توضیحی نداد.

بر اساس این یافته ها، رئیس کمیته ملی المپیک سومالی باید خدیجو عدن را تعلیق کند.

“علاوه بر این، وزارت… قاطعانه قصد خود را برای پیگیری قانونی علیه رئیس فدراسیون دو و میدانی سومالی و افرادی که مسئول جعل انجمن ورزش دانشگاهی سومالی هستند، اعلام می کند.”

این وزارت افزود که تحقیقات همچنین نشان داد که هیچ انجمن ورزشی دانشگاهی سومالی نیز ثبت نشده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »