... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 11:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

پنج قلوهای مینودشتی، به دنیا آمدند!

برخی به ما پیشنهاد دادند که ۳ تا از جنین ها را به اصلاح پوچ کنیم و تنها دو تا از آنها را نگه داریم، اما من و همسرم با توجه به اینکه در آزمایش ها صحت و سلامت آنها تایید شده بود، به هیچ عنوان حاضر به این کار نشدیم.

سیاست شرق _ «سارا، زهرا، مریم، احمد و محمد»، نام پنج قلوهای مینودشتی(استان گلستان) است، که امروز شنبه، در بیمارستانی، در تهران، به دنیا آمدند.

به نقل از ایرنا، محمود، پدر ۳۳ ساله این پنج قلوها می گوید که، وقتی شنید که همسرش در دومین بارداری خود، پنج فرزند به دنیا می آورد، ابتدا غافلگیر شد، اما حالا خیلی خوشحال است.

محمود که یک پسر ۶ ساله هم دارد، برای وضع حمل همسرش مدتی است که به تهران رفته و همسرش در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد تا تحت مراقبت های پزشکی باشد.

پدر این خانواده می گوید: آنقدر درگیر امور مربوط به پنج قلوها و سلامتی همسرم بودم، که هنوز نتوانستم پسرم را برای پیش دبستانی ثبت نام کنم.

او اهل استان گلستان و شهرستان مینودشت است؛ از زندگی اش چنین می گوید: تا اوایل امسال آنجا ساکن بودم و به دلیل رسیدگی های خاص به همسرم و همینطور بررسی سلامت پنج قلوها از ۱۴ فروردین عازم تهران شدیم.

وی افزود: ابتدا چند وقت به طور موقت در منزل بستگان و آشنایان ساکن بودیم و حالا نزدیک یک ماه است که در محله افسریه یک واحد ۵۰متری را اجاره کرده ایم؛ من پولی برای پیش پرداخت به صاحبخانه نداشتم و او هم وقتی وضعیت مرا دید، قبول کرد ماهی ۴تا ۵میلیون تومان اجاره دریافت کند.

محمود از شغلش می گوید که در شهرستان مینودشت در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است و با عزیمت به تهران در همان شرکت در پایتخت ادامه همکاری دارد.

۳ دختر و ۲ پسر

پدر پنج قلوهای مینودشتی که صحبت هایش به تعجب و شادی آمیخته بود از تجربه شنیدن خبر پنج قلوها گفت و توضیح داد: ابتدا باورم نمی شد و از اینکه یکباره صاحب ۶ فرزند باشم تعجب کرده بودم؛ از خدا خواستم به من توانایی نگهداری و بزرگ کردن آنها را بدهد. از طرفی هم نگران همسرم بودم که چطور دوران بارداری را به سلامت پشت سر بگذارد.

محمود گفت : همسرم ۲۴سال سن دارد و اولین فرزندمان را در سن ۱۸ سالگی به دنیا آورد، و اکنون در سنی است که نیازمند توجه و نگهداری است و واقعا مانده‌ایم با آمدن پنج نوزاد چه کنیم که انشاء لله به یاری خدا از پس آن برخواهیم آمد.

۳تا را پوچ کنید

محمود می گوید: همان ابتدا که مطمئن شدیم که پنج قلو هستند، برخی به ما پیشنهاد دادند که ۳ تا از جنین ها را به اصلاح پوچ کنیم و تنها دو تا از آنها را نگه داریم، اما من و همسرم با توجه به اینکه در آزمایش ها صحت و سلامت آنها تایید شده بود، به هیچ عنوان حاضر به این کار نشدیم و با اطمینان کامل تصمیم گرفتیم بچه ها نگه داریم و به یاری خداوند این مراحل سخت را طی کردیم.

مردم و بستگان به ما کمک کردند

محمود با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ میلیون تومان برای مخارج بارداری همسرش و تامین دارو هزینه کرده است، این نکته را یادآور شد که هزینه های تامین خوراک و نگهداری از همسرش سنگین بود که به یاری همشهریان و بستگانش انجام شده است.

او می گوید که چون در یک شهر کوچک زندگی می کرد، همه همدیگر را می شناختند و به همین واسطه مردم و بستگان محبت داشتند و او در تامین مخارج کمک و یاری رسانند.

پدر پنج قلوهای مینودشتی با بیان اینکه تاکنون در هیچ رسانه‌ای خبر داستان زندگی اش منتشر نشده و همشهریانش به وی یاری رسانده اند، گفت که برای تامین هزینه های زایمان، پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد.

همسر محمود حدود سه هفته است که در بیمارستانی بستری است تا تحت مراقبت های پزشکی باشد؛ یک هفته تا به دنیا آمدن بچه ها باقی است، در بیمارستان تاکنون فقط هزینه انجام سونوگرافی سه بعدی پرداخت کرده و امیدوار است با کمک دولت و بیمارستان، بخشی از هزینه ها نیز پوشش داده شود.

ماجرای انتخاب نام برای پنج قلوها

محمود از تصمیم خود برای مکاتبه با دفتر رهبر انقلاب و ارایه شرح حال خود و خانواده‌اش می گوید و اینکه نامه‌ای به دفتر ایشان ارسال کرده و تقاضای کمک داشته است. البته تقاضای دومی هم از رهبری داشته و آن اینکه ایشان برای پنج قلوهایش اسم انتخاب کند.

این پدر مینودشتی می گوید: درست ظهر روز تاسوعا بود که از دفتر رهبری با من تماس گرفتند و گفتند رهبر انقلاب برای دخترها نام های «زهرا، سارا و مریم» و برای پسرها نام‌های «احمد و محمد» را انتخاب کردند.

وی گفت: از اینکه رهبر بزرگوار انقلاب به من و خانواده‌ام توجه کردند بسیار خوشحال و مسرور شدم؛ اینکه نتیجه توجه ایشان در روز تاسوعا به من رسید، خوشحالی مرا دو چندان کرد و از توجه و محبت رهبر معظم انقلاب بی نهایت سپاسگزارم که مانند پدری مهربان لطف خودشان را شامل حال من و همسر و فرزندان کردند.

محمود این نکته را هم گفت که از دفتر رهبری به وی اعلام شد که کمک هایی نیز برای نگهداری فرزندان به وی خواهد شد که از این همه توجه ایشان سپاسگزارم و آن را نشانگر توجه ویژه ایشان به مقوله فرزندآوری و کمک و پشتیبانی از فرزندان ایران اسلامی می دانم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیگیری های مباحث مربوط به فرزندآوری همواره بر این موضوع تاکید دارند که اگر فردی خودش فرزندآوری ندارد و به افرادی که صاحب فرزند می شوند کمک کنند، تاکید کرد: از نهادهای حمایتی ومسوولان می خواهم که به افرادی که شرایطی مشابه من را دارند و صاحب چند قلو می شوند، کمک کنند زیرا در شرایط خاص اقتصادی حتما این گونه خانواده ها نیازمند به کمک های خاص و ویژه مانند تامین مخارج و مسکن و خودرو، دارو و پوشاک هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »