... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 4:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فرزین: منابع ارزی آزاد شده برای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود

فرزین: بزودی تمامی منابع یورویی به حساب‌های 6 بانک ایرانی در قطر واریز و بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.

سیاست شرق _ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می گوید که منابع ارزی رفع توقیف شده، براساس توافق تبادل زندانی با آمریکا، برای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده خواهند شد.

محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد که منابع ارزی رفع توقیف شده، براساس توافق تبادل زندانی با آمریکا “با واریز به بانک‌هایی در قطر” برای خرید “کالاهای غیرتحریمی” استفاده خواهند شد.

رئیس کل بانک مرکزی در اینباره نوشت: بزودی تمامی منابع یورویی به حساب‌های ۶ بانک ایرانی در قطر واریز و بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.

فرزین در بخشی از مطلب خود درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی تصریح کرد: لازم به تاکید است که متاسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰،بصورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت. حتی در طی این سال‌ها نیز به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اما با پیگیری‌های فنی و دیپلماسی موفق، تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد و هزینه‌های تبدیل ارز آن از وون به یورو نیز توسط کشور ثالت پذیرفته شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »