... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 7:08 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

امیرعبداللهیان، به ریاض سفر می‌کند

کنعانی: سفر وزیر امور خارجه به ریاض در بازه زمانی نزدیک، در چارچوب دعوت انجام شده، صورت می‌گیرد.

سیاست شرق _ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه، طی نشست خبری هفتگی خود با اشاره به اینکه هنوز تاریخ دقیق سفر رئیس جمهور ایران به عربستان سعودی مشخص نیست، گفت: سفر وزیر امور خارجه به ریاض در بازه زمانی نزدیک، در چارچوب دعوت انجام شده، صورت می‌گیرد.

کنعانی درباره سفر «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور، به عربستان سعودی نیز توضیح داد: دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیس جمهور به طور رسمی انجام شده، اما تاریخی برای انجام سفر در نظر گرفته نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با تایید بازگشایی سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در شهر مشهد، گفت که “افتتاح رسمی” این اماکن دیپلماتیک باید از سوی دولت عربستان سعودی اعلام شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص توافق با آمریکا به منظور مبادله زندانیان دو کشور و دسترسی به چندین میلیارد دلار از منابع مالی مسدود شده نیز تصریح کرد: در چارچوب یک تفاهم دوجانبه با نقش‌آفرینی دوستان‌مان در منطقه از جمله دولت قطر، این تفاهم که حاصل یک دوره مذاکرات طولانی بود، ایجاد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، همچنین با تایید بازدید یک هیات فنی ایرانی از سرچشمه‌های رود هیرمند و و ایستگاه آب سنجی دهراورد در خاک افغانستان، افزود: تنها یک درخواست از درخواست های ایران مبنی بر بازدید مورد موافقت افعانستان قرار گرفته و طبیعی است که کماکان این موضوع مورد پیگیری‌های دیپلماتیک ایران قرار دارد.

کنعانی از سوی دیگر در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده مبنی بر «قرار گرفتن برخی از زمین‌های کشاورزی ایران در خاک افغانستان پس از ساخت دیوار مرزی»، گفت: اطلاعات بروز شده‌ای در این خصوص ندارم و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را نیز نمی‌توانم تایید کنم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »