... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - 11:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: وزیر خارجه لیبی، پس از گفتگو با وزیرخارجه اسرائیل، تعلیق شد

وزارت امور خارجه لیبی گفت که منگوش ملاقات با نمایندگان اسرائیل را رد کرده است و آنچه رخ داده است "یک رویارویی از پیش تعیین نشده و اتفاقی در جریان نشستی در وزارت امور خارجه ایتالیا" بوده است.

سیاست شرق _ نجلا منقوش، وزیر امور خارجه این کشور را، به دلیل آنچه گفتگو با وزیرامورخارجه اسرائیل عنوان شده، از سوی نخست وزیر این کشور تعلیق و برای تحقیقات بیشتر ارجاع داده شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای ریاست که به عنوان رئیس دولت عمل می کند، روز یکشنبه بیانیه ای صادر کرد و از عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر این کشور خواست تا در مورد آنچه رخ داده است توضیح دهد.

پس از اینکه وزارت امورخارجه اسرائیل گفت که الی کوهن، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی، هفته گذشته با وزیر امور خارجه لیبی ملاقات کرده است، علیرغم اینکه آنها روابط رسمی نداشتند، اعتراضات مختلفی در لیبی نسبت به این ملاقات صورت گرفت.

شورای عالی دولتی، که نقش مشاوره ای در سیاست خارجی لیبی دارد، از گزارش های منتشر شده از این نشست، “تعجب” و خواهان پاسخگویی مسئولین در این خصوص شد.

طبق بیانیه اسرائیل، در این نشست، وبرای خارجه، درباره همکاری احتمالی گفتگو کرده اند.

وزارت امور خارجه لیبی گفت که منگوش ملاقات با نمایندگان اسرائیل را رد کرده است و آنچه رخ داده است “یک رویارویی از پیش تعیین نشده و اتفاقی در جریان نشستی در وزارت امور خارجه ایتالیا” بوده است.

در بیانیه وزارت لیبی آمده است که این تعامل شامل «هیچ گونه بحث، توافق یا رایزنی» نمی شود و این وزارتخانه «نفی کامل و مطلق عادی سازی» با اسرائیل را تکرار می کند.

دولت وحدت ملی، در اوایل سال ۲۰۲۱ از طریق یک روند صلح تحت حمایت سازمان ملل متحد روی کار آمد، اما با مخالفت هایی در شرق لیبی مواجه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »