... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - 7:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان ملل: خدمات ایران به پناهجویان افغان، قابل تحسین است

دوجاریک: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد توافقنامه‌ای با مقامات بهداشتی (ایرانی) برای ارائه آموزش مهارت‌های مامایی و پرستاری به زنان و دختران افغانی که در حال حاضر در ایران هستند، امضا کرده است.

سیاست شرق _ سازمان ملل متحد، ایران را به عنوان دومین میزبان بزرگ پناهندگان در جهان و به دلیل خدمات بهداشتی به پناهندگان افغان تحسین کرده و قول حمایت از تلاش های آینده را داده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «صندوق جمعیت سازمان ملل متحد توافقنامه‌ای با مقامات بهداشتی (ایرانی) برای ارائه آموزش مهارت‌های مامایی و پرستاری به زنان و دختران افغانی که در حال حاضر در ایران هستند، امضا کرده است.

دوجاریک گفت صندوق جمعیت ملل متحد همچنین خدماتی را برای افراد در شرایط آسیب پذیر از جمله دسترسی به خدمات بهداشت باروری و پیشگیری از اچ آی وی پشتیبانی خواهد کرد.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل، استفان پریزنر، گفت که این یک گام مهم رو به جلو در تقویت فراگیری و توانمندسازی کسانی است که مجبور به ترک خانه های خود در افغانستان شده اند.

ایران مقصد اصلی میلیون‌ها پناهجوی افغان است که از بحران‌های زیادی در سرزمین خود فرار می‌کنند.

ایران تمام تلاش خود را برای مهمان‌نوازی با پناهندگان افغان انجام داده است، زیرا قوانین ایران دولت را موظف می‌کند که از همه افراد زیر ۱۸ سال که در داخل مرزهای جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند، صرف نظر از ملیت، قومیت و مذهب، حمایت یکسانی ارائه می شود.

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت که صندوق جمعیت سازمان ملل همچنین از خدمات‌رسانی به مردم در وضعیت‌های آسیب‌پذیر، از جمله پیشگیری از بیماری HIV حمایت می‌کند.

او افرود: به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، ایران با بیش از ۳.۴ میلیون پناهنده و آواره دومین کشور بزرگ پذیرای پناهندگان پس از ترکیه است. ایران در حال حاضر میزبان بیش از ۱.۱ میلیون پناهنده افغان است.

اما تاکنون، آمار دقیقی از مهاجرین افغانستانی در ایران، اعلام نشده، ولی گفته می شود، نزدیک به ۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می کنند که حضور برخی از آنها، غیرقانونی است و حدود ۷٠٠ هزار دانش آموز و دانشجوی افغانستانی نیز، در مراکز آموزشی ایران، مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »