... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - 12:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار کربلا و پیش بینی تعداد زائران اربعین ۱۴۰۲

با افزایش تعداد زوار اربعین، استاندار کربلا پیش‌بینی کرده است که تعداد زائران در سال جاری، به بیش از ۳۰ میلیون نفر برسد.

سیاست شرق _استاندار کربلا اعلام کرد، پیش‌بینی می‌کنیم امسال، بیش از ۳۰ میلیون نفر، برای زیارت در اربعین، مشرف شوند.

نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلا، عصر روز یکشنبه (۱۲ شهریور ۱۴٠۲ ) ، در بیانیه ای تلویزیونی، با اشاره به اینکه تا روز شنبه، ۱۴ میلیون زائر وارد شهر مقدس کربلا شده اند، خاطرنشان کرد: زیارت اربعین سال جاری بزرگترین رویداد در سال های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه «نخست وزیر به صورت مستقیم و از طریق تماس تلفنی بر برنامه های نظارت دارد»، خاطرنشان کرد: سازمان حج، با دستور نخست وزیر، ۱٠٠٠ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائرین در محور جنوب اختصاص داده است.

الخطابی با تاکید بر اینکه سازوکارهای تمامی استانداری ها، برای جابجایی زائران با دستور نخست وزیر بسیج شده است، افزود: هر منزل کربلایی به موکب تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: ۲۸ هزار موکب حسینی به زائرین خدمات رسانی می کنند و برنامه ای برای ارتقای معکوس زوار در نظر گرفته شده است.

استاندار کربلا با بیان اینکه با وجود تعداد زیاد زائران، جمعیت زیادی همچنان وارد می شوند، از زائران خواست تا خطوط تعیین شده جاده را رعایت کنند و از تردد وسایل نقلیه خودداری کنند

تعداد زائران اربعین که وارد کربلا می‌شوند، هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. امسال تعداد زائران اربعین نسبت به سال‌های گذشته، رشد قابل توجهی داشته است؛ تا جایی که از یک هفته قبل از اربعین، بسیاری از زائران به کربلا مشرف شده و انگار همین امروز، اربعین است.

با افزایش تعداد زوار اربعین، استاندار کربلا پیش‌بینی کرده است که تعداد زائران در سال جاری، به بیش از ۳۰ میلیون نفر برسد.

سال گذشته بیش از ۲۱ میلیون نفر به زیارت اربعین مشرف شدند، که از این تعداد، حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ایرانی بودند. امسال تعداد زائران ایرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، رشد قابل توجه ای داشته اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »