... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - 10:07 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: سفر ولیعهد عربستان به هند

موافقت شد که یک کارگروه مشترک برای 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری عربستان تشکیل دهند که نیمی از آن برای پروژه پالایشگاهی با تاخیر در امتداد سواحل غربی هند در نظر گرفته شده است.
نشست محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست وزیر عربستان با نارندرا مودی، نخست وزیر هند

سیاست شرق _ در جریان سفر رسمی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به دهلی نو، در روز دوشنبه، هند و عربستان سعودی در مورد امکان تجارت با ارزهای محلی و تسریع مذاکرات برای توافق تجارت آزاد بین هند و شورای همکاری خلیج فارس، که عربستان سعودی یکی از اعضای آن است، گفتگو کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوسف سعید، دبیر وزارت خارجه هند، در این رابطه گفت که دو کشور روز دوشنبه هشت توافقنامه را امضا کردند، از جمله توافقی برای ارتقای مشارکت انرژی هیدروکربنی خود به یک مشارکت انرژی جامع برای انرژی های تجدیدپذیر، نفت و ذخایر استراتژیک.

عربستان سعودی یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به هند است. سطح تجارت دوجانبه در سال ۲۰۲۲ به بیش از (۵۲) میلیارد دلار و با نرخ رشد بیش از ۲۳ درصد رسید. هند دومین شریک تجاری بزرگ عربستان و عربستان به چهارمین شریک تجاری تبدیل شد.

سعید همچنین گفت که همچنین موافقت شد که یک کارگروه مشترک برای ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری عربستان تشکیل دهند که نیمی از آن برای پروژه پالایشگاهی با تاخیر در امتداد سواحل غربی هند در نظر گرفته شده است.

سعید گفت: کریدور جدید شامل بنادر، راه آهن، جاده های بهتر و همچنین برق، شبکه گاز و شبکه فیبر نوری خواهد بود.

نخست وزیر هند و ولیعهد سعودی، در جریان گفتگوهای خود در اوایل امروز درباره همکاری در فضا، نیمه هادی ها و همکاری در تولیدات دفاعی نیز گفتگو کردند.

یک مقام وزارت خارجه هند روز دوشنبه گفت که در نشست سران گروه ۲۰ در دهلی، طرح بنادر و کریدور راه آهن جدید برای خاورمیانه و جنوب آسیا شامل خطوط قطار به هند نیز، تصویب شد.

او در پاسخ به سوالی در یک نشست خبری گفت: «هند با راه‌آهن وصل می‌شود تفسیر درستی است، نه اینکه هند راه‌آهن را بسازد».

قرارداد چندملیتی راه آهن و بنادر، که شامل ایالات متحده، عربستان سعودی، هند، اتحادیه اروپا و امارات متحده عربی است، به عنوان پاسخی به طرح بلندپروازانه کمربند و جاده چین تلقی می شود.

خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی در رویدادی در دهلی نو گفت: این کریدور “معادل مسیر ابریشم و جاده ادویه” خواهد بود و افزود که “اتصال انرژی بیشتر، مواد سبز و فرآوری شده و نهایی را فراهم می کند. کالاهایی که تجارت جهانی را مجدداً متعادل می کند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »