... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 2:11 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اسلامی: موارد پادمانی، به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است

اسلامی: این موضوع واضحی است؛ نمی‌شود تروئیکای اروپایی از ما انتظار داشته باشند ما برجام را کامل اجرا کنیم، ولی آن‌ها هیچ‌کدام از تعهدات خود را انجام ندهند.

سیاست شرق _ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه)، در حاشیه جلسه هیأت دولت،  درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس ۲ بخش برجام و پادمانی دارد. در بخش برجام طبیعی است که ما طبق قانون اقدام راهبردی و به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل اینکه آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدات داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: این موضوع واضحی است؛ نمی‌شود تروئیکای اروپایی از ما انتظار داشته باشند ما برجام را کامل اجرا کنیم، ولی آن‌ها هیچ‌کدام از تعهدات خود را انجام ندهند.

وی افزود: تا زمانی که آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، طبیعی است که ما این روند را ادامه می‌دهیم، این مسئله در گزارش آژانس مشهود است.

اسلامی درباره بخش پادمانی گزارش گروسی نیز گفت: موارد پادمانی چهار مورد بود و الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. ما گفت‌وگو و روشنگری کردیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه دادیم. ما با دشمنی مواجه هستیم و شکل‌گیری این پرونده، متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهاماتی است که به ما نسبت داده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: ۲۲ سال است که این‌ها مطرح است و ما همیشه صبورانه، شفاف و با تعامل همراهی کرده و همراهی می‌کنیم تا این موضوع حل شود.

معاون رئیس‌جمهور همچنین در پایان و درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام گفت: روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت قطعنامه و اقداماتی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وادار کند.

اسلامی درباره سفر احتمالی گروسی به تهران نیز، عنوان کرد: معاونان آقای گروسی آمده‌اند و معاون ما نیز رفته‌ است و رفت و آمد داشته ایم و امید است بعد از کنفرانس انجام شود.

منبع: فارس

پایان پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »