... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - 10:28 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در آستانه سفر به نیویورک؛

اتهام نتانیاهو به معترضانش

نتانیاهو: شاهد تظاهرات علیه اسرائیل هستیم آن هم توسط افراد وابسته به ساف، (تشکیلات خودگردان فلسطین)، ایران و دیگران. دیگر هیچ چیز تعجب‌آور نیست.

سیاست شرق _ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل، معترضان به اصلاحات قضایی خود را، متهم به همکاری با دشمنان اسرائیل کرد.

به نقل از وبسایت «آی ۲۴»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، معترضان به اصلاحات قضایی را، به همکاری با دشمنان اسرائیل متهم کرد.

نتانیاهو در ادامه ادعایی عجیب را مطرح کرد و گفت: «… این دوازدهمین بار است که به عنوان نخست‌وزیر در سازمان ملل حاضر می‌شوم، همیشه تظاهرات به نفع اسرائیل و علیه اسرائیل بوده است. اما این بار شاهد تظاهرات علیه اسرائیل هستیم آن هم توسط افراد وابسته به ساف، (تشکیلات خودگردان فلسطین)، ایران و دیگران. دیگر هیچ چیز تعجب‌آور نیست …»

وی بار دیگر ادعا‌های خود را درباره ایران تکرار کرد و گفت: «امروز جهان می‌بیند – و من قطعاً بر این موضوع تاکید خواهم کرد – که ایران تمام تعهدات خود را نقض می‌کند، دروغ می‌گوید و قصد دارد هم سلاح هسته‌ای تولید کند و هم به تجاوزات خود در منطقه ادامه دهد. ما با هر دوی آنها مقابله خواهیم کرد. من امروز تهدیدهای یکی از مقامات ایران را شنیدم. پیشنهاد می‌کنم ما را تهدید نکند. او و ایران باید بدانند که ما به هر حمله‌ای با قدرت پاسخ خواهیم داد.»

یک سخنگوی نتانیاهو در تلاش برای توضیح سخنان او گفت اشاره نخست وزیر به این موضوع بوده که انتظار می رود در طول اقامت او در نیویورک تظاهرات موازی جبهه آزادیبخش فلسطین و حامیان کمپین بایکوت اسرائیل (BDS) و نیز اسرائیلی‌های مخالف او برگزار شود.

در آستانه سفر نتانیاهو به نیویورک، بار دیگر هزاران معترض در تلاویو و دیگر شهرهای اسرائیل علیه اصلاحات مناقشه برانگیز قضایی نمایندگان حامی دولت راستگرای نتانیاهو در مجلس، تصویب شده، تظاهرات کردند.

یکشنبه شب، همچنین صدها تظاهرکننده مقابل فرودگاه بن‌گورین در تلاویو تجمع کردند و علیه نتانیاهو شعار دادند. انتظار می‌رود در هنگام حضور نتانیاهو در نیویورک نیز مخالفان او در این شهر تظاهرات کنند.

نتانیاهو اما اتهاماتش علیه تظاهرکنندگان را تکرار کرد و مدعی شد: «کسی که این اعتراضات را سازماندهی می‌کند، پول زیادی دارد، این تظاهرات باحمایت مالی و سازماندهی‌شده است و همه مرزها را از بین برده است.». 

وی همچنین اعلام کرد که در حاشیه نشست نیویورک با اولاف شولتز صدراعظم آلمان، ولودیمی زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و بسیاری دیگر از سران کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی دیدار می‌کند.

پارلمان اسرائیل در ماه ژوئیه علیرغم اعتراضات فروان و تظاهرات گسترده در این کشور، قانون محدودیت اختیارات سیستم قضایی را با اکثریتی شکننده تصویب کرد.

علیه این اصلاحات از بیش از شش ماه پیش تظاهراتی گسترده در سراسر اسرائیل برپاست.
دادگاه عالی اسرائیل در نشست ۱۴ ساعته خود در روز سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر، به این نتیجه رسید که برای داوری در باره مصوبه مجلس نیاز به داده‌های تکمیلی بیشتری است و رأی این دادگاه سه هفته دیگر اعلام خواهد شد.

ادعا‌های نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که به گفته تحلیلگران، او قصد دارد با اجرای اصلاحات قضایی در رژیم صهیونیستی همچنان در قدرت باقی بماند و روند حقوقی پرونده‌های متعدد شکایت از خود را نیز متوقف کند.

اظهارات و اتهام زنی های نتانیاهو درباره همدست شدن رهبران اپوزیسیون داخلی با ایران و دیگران، در شرایطی مطرح شده که ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای سی و هفتمین هفته متوالی علیه نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند. اتهام زنی های نتانیاهو، نشانه عصبانیت او از تعداد زیاد و ادامه دار بودن اعتراضات طی شش ماه گذشته، علیه او و اصلاحات قضایی دولت راستگرای اوست.

ادعا‌های نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که به گفته تحلیلگران، او قصد دارد با اجرای اصلاحات قضایی در رژیم صهیونیستی همچنان در قدرت باقی بماند و روند حقوقی پرونده‌های متعدد شکایت از خود را نیز متوقف کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »