... امروز: شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - 7:45 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حاشیه سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در سازمان ملل؛ اخراج نماینده اسراییل از محل نشست

رفتار غیر دیپلماتیک «آردان»، موجب شد تا نیروهای بخش حفاظتی و امنیتی سازمان ملل به سراغ او رفتند و او را اخراج و به بیرون از مجمع عمومی اسکورت کنند.

سیاست شرق _ نماینده اسراییل در سازمان ملل متحد، هنگام سخنرانی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، در مجمع عمومی سازمان ملل، بدلیل رفتارهای خلاف عرف و غیردیپلماتیک، از سوی نیروهای امنیتی سازمان ملل، از محل نشست اخراج شد.

به نقل از وبسایت اسرائیلی « آی ۲۴»، «گیلاد اردان»، نماینده اسرائیل در سازمان ملل ، هنگام سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، تصویری از «مهسا امینی» را بلند کرد تا سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را تحت شعاع و به آن اعتراض کند، اما این رفتار غیر دیپلماتیک «آردان»، موجب شد تا نیروهای بخش حفاظتی و امنیتی سازمان ملل، به سراغ او رفتند و او را اخراج و به بیرون از محل نشست هدایت کنند.  

هیئت دیپلماتیک اسرائیل در سازمان ملل متحد، کمپینی را همزمان با برگزاری نشست هفتاد و هشتم مجمع عمومی مجمع عمومی به راه انداخته اند و در تصاویر متعددی به توهین به مقامات و رئیس جمهور ایران پرداخته است.

اقدام نماینده اسراییل در حالی صورت می گیرد که تلاویو در کارنامه خود، به دلیل خشونت علیه فلسطینیان، بارها از سوی مجمع عمومی سازمان ملل ، شورای حقوق بشر و سایر نهادهای بین المللی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. 

دیده‌بان حقوق بشر از سال ۲۰۲۱ به همراه گروهی از گروه‌های مدافع حقوق بشر، سیاست دولت اسرائیل در قبال فلسطینیان را «آپارتاید» می خواند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »