... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 7:11 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

الجزیره: ۱۱۴ کشته و ده ها زخمی در آتش سوزی در یک جشن عروسی در شمال عراق

پدافند غیرنظامی عراق اعلام کرد: اطلاعات اولیه حاکی از استفاده از وسایل آتش بازی در مراسم عروسی است که در ابتدا منجر به شعله ور شدن آتش در داخل تالار شد و آتش خیلی سریع گسترش یافت.

سیاست شرق _ خبرگزاری ها، از دست کم ۱۱۴ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی، در آتش سوزی، در یک جشن عروسی در منطقه الحمدانیه در استان نینوای عراق خبر دادند.

به نقل از الجزیره، نجم الجبوری، فرماندار نینوا تأیید کرد که هنوز آمار نهایی از تعداد کشته ها و مجروحان در اثر آتش سوزی وجود ندارد، در حالی که محمد شیعه السودانی، نخست وزیر، وزیران کشور، به وزارت بهداشت دستور داد تا تمام تلاش ها خود را برای کاهش تلفات بسیج کند.

پدافند غیرنظامی عراق اعلام کرد: اطلاعات اولیه حاکی از استفاده از وسایل آتش بازی در مراسم عروسی است که در ابتدا منجر به شعله ور شدن آتش در داخل تالار شد و آتش خیلی سریع گسترش یافت.

وی افزود: تالار عروسی با پنل‌های بسیار قابل اشتعال اکوباند پوشیده شده است که برخلاف دستورالعمل‌های ایمنی بوده و طبق قانون دفاع غیرنظامی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، زیرا فاقد الزامات ایمنی برای سیستم‌های هشدار مرطوب و اطفای حریق هستند.

جستجو برای بازماندگان

یک کلیپ ویدیویی در محل نشان می‌دهد که آتش‌نشانان در حال جستجوی بازماندگان در میان خرابه‌های سوخته ساختمان هستند.

در بیانیه های رسمی آمده است که مقامات فدرال عراق و مقامات اقلیم کردستان عراق آمبولانس ها و تیم های پزشکی را به محل اعزام کردند.

در بیمارستان عمومی الحمدانیه، یک شاهد عینی گفت که آمبولانس ها برای انتقال مجروحان،به شدت در حال رفت و آمد هستند و ده ها نفر از جمله بستگان قربانیان و سایرین که برای اهدای خون، مقابل بیمارستان تجمع کردند.

وی اظهار داشت: عده ای دیگر در مقابل یک کامیون سردخانه ایستاده بودند که در آن کیسه های سیاه روی هم انباشته و اجساد کشته شدگان را گذاشته بودند.

وزارت بهداشت عراق همچنین گزارش داد که آمبولانس ها و تیم های پزشکی تخصصی برای کمک به تخلیه مجروحان آتش سوزی به استان نینوا اعزام خواهند شد.

سخنگوی این وزارتخانه به الجزیره گفت که وضعیت تعداد زیادی از مجروحان ناپایدار است و مجروحان وخیم به بیمارستان های تخصصی ارجاع داده شده اند.

خبرگزاری رویترز در این زمینه جداگانه گزارش داد که مقامات عراقی صبح چهارشنبه تمامی مهمانان و نمایندگی های دیپلماتیک را از هتل الرشید بغداد به دلیل آتش سوزی محدود دیگری به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تخلیه کردند.

یکی از مقامات این هتل گفت که مقامات مربوطه توانستند آتش سوزی که در یکی از آشپزخانه ها رخ داد را کنترل کنند و روند تخلیه را یک اقدام پیشگیرانه معمول توصیف کرد و تاکید کرد که همه مهمانان به سلامت به اتاق های خود بازگشتند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »