... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - 11:13 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: یک جت آمریکایی، پهپاد ترکیه را در سوریه سرنگون کرد

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که یک F-16، یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه را پس از تماس چندباره ایالات متحده با مقامات ارتش ترکیه، برای هشدار دادن به آنها در نزدیکی نیروهای زمینی آمریکا سرنگون کرد.

سیاست شرق _ مقامات پنتاگون می گویند که، یک جت امریکایی، روز پنجشنبه، یک پهپاد مسلح ترکیه را که در نزدیکی نیروهایشان در سوریه،که در حال عملیات بود، سرنگون کرده است.

به نقل از رویترز، این اولین باری است که واشنگتن یک هواپیمای ترکیه، متحد خود در ناتو را سرنگون می کند.

با این حال، یک مقام وزارت دفاع ترکیه گفت پهپاد سرنگون شده توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا متعلق به نیروهای مسلح ترکیه نیست اما نگفت که این پهپاد متعلق به چه کسی است.

یک منبع امنیتی ترکیه، امروز پنجشنبه گفت که آژانس اطلاعات ملی ترکیه، پس از یک حمله تروریستی در آنکارا، در آخر هفته گذشته، حملاتی را در سوریه علیه اهداف شبه نظامیان کرد انجام داده است.

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که یک F-16، یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه را پس از تماس چندباره ایالات متحده با مقامات ارتش ترکیه، برای هشدار دادن به آنها در نزدیکی نیروهای زمینی آمریکا سرنگون کرد. مقامات گفتند که گمان می رود پهپاد ترکیه مسلح باشد.

این حادثه در لحظه حساسی برای روابط ایالات متحده و ترکیه رخ می دهد و ایالات متحده امیدوار است ترکیه عضویت سوئد در ناتو را تایید کند.

در حالی که ایالات متحده پیش از این هواپیمای ترکیه ای را سرنگون نکرده بود، تنش ها شعله ور شده و تماس های نزدیک برقرار شده است. در سال ۲۰۱۹، نیروهای آمریکایی در شمال سوریه مورد آتش توپخانه ترکیه قرار گرفتند.

حملات ترکیه در سوریه

بنا به همین گزارش، نیروهای کرد متحد آمریکا در سوریه گفتند که حملات ترکیه در تشدید تنش ناشی از حمله بمب‌گذاری شده در آنکارا توسط شبه‌نظامیان کرد، هشت نفر را کشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »