... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 11:39 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حمله انتحاری به وزارت کشور ترکیه

یک گروه شبه نظامی کرد، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. مقامات ترکیه، این حمله را اولین حمله تروریستی در پایتخت، طی سال‌های گذشته دانستند.

سیاست شرق _ دو مهاجم، امروز یکشنبه، بمبی را در مقابل ساختمان های دولتی ترکیه در آنکارا، منفجر کردند، که هر دو نفر کشته و دو افسر پلیس نیز زخمی شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه شبه نظامی کرد، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. مقامات ترکیه، این حمله را اولین حمله تروریستی در پایتخت، طی سال‌های گذشته دانستند.

تصاویر دوربین های مداربسته به دست آمده، خودرویی را نشان می دهد که به سمت دروازه اصلی وزارت کشور می رود و یکی از سرنشینان آن قبل از انفجار، به سرعت به سمت ساختمان می رود، در حالی که دیگری در خیابان باقی ماند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ساعاتی بعد، در سخنرانی خود در افتتاحیه جلسه جدید پارلمان، حمله صبحگاهی را “آخرین تلاش” برای ایجاد رعب و وحشت در ترکیه خواند.

وی گفت: کسانی که صلح و امنیت شهروندان را تهدید می کنند به اهداف خود نرسیده اند و هرگز نخواهند رسید.

وب‌سایت ANF News که به گروه شبه‌نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نزدیک است، با استناد به بیانیه پ‌ک‌ک اعلام کرد که گروهی به نام «گردان جاویدان» این حمله را انجام داده است.

این بیانیه این بمب گذاری را یک “حمله انتحاری” توصیف کرد که همزمان با افتتاح پارلمان برنامه ریزی شده بود.

پ ک ک از سوی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است. این شورش در سال ۱۹۸۴ در جنوب شرقی ترکیه آغاز شد و بیش از ۴۰۰۰۰ نفر در این درگیری کشته شدند.

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه، در شبکه اجتماعی ایکس گفت که، دو تروریست با یک خودروی تجاری سبک به مقابل دروازه ورودی اداره کل امنیت وزارت امور داخله آمدند و با یک بمب حمله کردند.

وی افزود: در این حادثه در ساعت ۹:۳۰ صبح (۰۶:۳۰ به وقت گرینویچ) دو افسر به طور جزئی مجروح شدند.

دادستان کل آنکارا روز یکشنبه تحقیقاتی را درباره آنچه که آن را یک حمله تروریستی نیز خواند، آغاز کرد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، گفت که به شدت آنچه را که حمله تروریستی خواند، محکوم می کند، در حالی که الیور ورهلی، کمیسر اتحادیه اروپا برای گسترش اتحادیه اروپا گفت که از ترکیه “در مبارزه با تروریسم” حمایت می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »