... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - 8:47 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حمله هواپیمای بدون سرنشین به دانشکده نظامی سوریه/ بیش از ۲٠٠ کشته و زخمی

حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه گفت که ۸٠ نفر از جمله شش کودک کشته شده اند، اما حدود ۲۴٠ نفر زخمی شده اند. این نگرانی وجود دارد که تعداد تلفات بیشتر شود زیرا حال بسیاری از مجروحان وخیم است.

سیاست شرق _ حمله هواپیمای بدون سرنشین به مراسم جشن فارغ‌التحصیلی افسران ارتش سوریه در شهر حمص این کشور، موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان و پرسنل نظامی حاضر در این مراسم شد.

به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت امورخارجه سوریه بدون نام بردن از هیچ گروه خاصی، گروههای تروریستی را عامل این حمله عنوان نمود که “با حمایت نیروهای شناخته شده بین المللی”، مرتکب این جنایت شدند.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه، با صدور بیانیه ای گفت: “در ادامه حملات وحشیانه تروریستی گروه های تروریستی مورد حمایت اشغالگران آمریکایی و سایر طرف های بین المللی، بعدازظهر پنجشنبه ۵ اکتبر ۲٠۲۳، گروه های تروریستی مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان افسری نظامی را با استفاده از پهپادهای حامل مهمات انفجاری در شهر حمص سوریه هدف قرار دادند و در نتیجه تعدادی از غیرنظامیان و نظامیان شهید و مجروح شدند.”

بیانیه وزارت خارجه سوریه، از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواسته شده تا این اقدام تروریستی را محکوم کنند و کشورهای حامی تروریسم را به خاطر جنایات خود علیه مردم سوریه پاسخگو بدانند.

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری الجزیره، یک ناظر جنگ و وزیر بهداشت سوریه اعلام کردند که حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک دانشکده نظامی در استان حمص سوریه در مراسم فارغ التحصیلی دست کم ۱٠٠ کشته و ۲۴٠ زخمی بر جای گذاشته است.

حسن الغباش، وزیر بهداشت، آمار کمتری ارائه کرد و به تلویزیون دولتی گفت که ۸٠ نفر از جمله شش کودک کشته شده اند، اما حدود ۲۴٠ نفر زخمی شده اند. این نگرانی وجود دارد که تعداد تلفات بیشتر شود زیرا حال بسیاری از مجروحان وخیم است.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «آنتونیو گوترش»، «نگرانی عمیق» خود را از حمله پهپادی در حمص و همچنین «گزارش‌هایی مبنی بر گلوله باران تلافی جویانه» در شمال غرب سوریه ابراز کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »