... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - 10:41 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

گاردین: کشته شدن بیش از ۲٠٠٠ نفر در پی سیلاب “فاجعه بار” در لیبی

سرلشکر احمد المسمری، سخنگوی ارتش لیبی در شرق، اظهار داشت که بین ۵٠٠٠ تا ۶٠٠٠ نفر در این شهر که ۱٠٠٠٠ نفر جمعیت دارد، مفقود شده اند.
نمایی از ویرانی پس از سیل ناشی از طوفان دانیل، روز دوشنبه، که شهر درنای لیبی را ویران کرد. عکس: خبرگزاری آناتولی

سیاست شرق _ به گفته یک مقام لیبیایی، احتمالاً ۲٠٠٠ نفر پس از طوفان شدیدی که سیل های فاجعه بار در شهر درنا در شرق لیبی به راه انداخته، غرق و کشته شده اند.

به نقل از گاردین، اسامه حمد، نخست‌وزیر دولت مستقر در شرق لیبی، در گفتگو با شبکه لیبیایی الماسار، پس از بارندگی‌های سیل آسا در آخر هفته که توسط طوفان مدیترانه‌ای دانیل همراه شد، تنها در شهر درنا «بیش از ۲٠٠٠ نفر کشته و هزاران مفقود» گزارش شد. با این حال، هنوز هیچ منبع پزشکی یا خدمات اورژانسی چنین آماری را تایید نکرده است.

هلال احمر در بنغازی تعداد کشته شدگان را تنها ۲۵٠ نفر اعلام کرده بود، اما درنا، منطقه ای که بدترین آسیب دیدگی و خسارت را از سیل دیده بود، تا حد زیادی ویران شده است و رهبران محلی مدعی شدند وضعیت “خارج از کنترل و یک فاجعه” است.

سرلشکر احمد المسمری، سخنگوی ارتش لیبی در شرق، اظهار داشت که بین ۵٠٠٠ تا ۶٠٠٠ نفر در این شهر که ۱٠٠٠٠٠ نفر جمعیت دارد، مفقود شده اند.

بنا به همین گزارش،به سختی می توان تعداد دقیق کشته شدگان را با ارتباطات ضعیف و مدیریتی که به دلیل نبرد یک دهه ای برای کسب قدرت بین دو دولت رقیب در شرق و غرب لیبی در جریان است، اعلام نمود.

نمایی از ویرانی پس از سیل ناشی از طوفان دانیل، روز دوشنبه، که شهر درنای لیبی را ویران کرد. عکس: خبرگزاری آناتولی

ژرژت گانیون، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در لیبی، گفت که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که ده‌ها روستا و شهر “به شدت تحت تاثیر سیل‌های گسترده، آسیب به زیرساخت‌ها و تلفات جانی قرار گرفته‌اند.”

او در شبکه اجتماعی X ( که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد) نوشت: «از تأثیر شدید (طوفان) دانیل بر کشور عمیقاً متأسفم… از همه شرکای محلی، ملی و بین‌المللی می‌خواهم که دست به دست هم بدهند تا کمک‌های بشردوستانه فوری به مردم شرق لیبی ارائه کنند.

دولت لیبی، روز دوشنبه، به دلیل فاجعه سیل در این کشور که منجر به کشته و مفقود شدن شمار زیادی از شهروندان لیبی شد، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »