... امروز: جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار سازمان ملل نسبت به وضعیت وخیم غزه

سیاست شرق _ دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، شب گذشته هشدار داد که “انتظار می رود ذخایر سوخت در تمام بیمارستان های نوار غزه تنها برای حدود ۲۴ ساعت کافی باشد.”

این دفتر اضافه کرد: «توقف مولدهای پشتیبان جان هزاران بیمار را به خطر می‌اندازد».

لین هستینگز، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نسبت به جدی بودن وضعیت «بی‌سابقه غیرانسانی» در غزه و تمام شدن تدارکات اولیه هشدار داد.

وی گفت که آب موجود در اختیار سازمان ملل متحد برای کمک به مردم، فردا یا حداکثر پس فردا تمام می شود و به دلایل بشردوستانه خواستار آتش بس شد.

پیش از این کمیته های بین المللی صلیب سرخ در نوار غزه گزارش داده بودند که «به دلیل کمبود تجهیزات، بیمارستان ها قادر به مراقبت از مجروحان و بیماران نیستند».

صلیب سرخ تأیید کرد که ادامه فعالیت های بشردوستانه خود امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه بتواند تدارکات بیشتری را به غزه بیاورد، و افزود: «همه نمی توانند آنجا را ترک کنند، زیرا مجروحان، بیماران، سالمندان و افراد دارای معلولیت این کار را انجام خواهند داد. در این مورد در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد.”

وزارت بهداشت فلسطین، امروز دوشنبه، در یک آمار غیر نهایی اعلام کرد که تلفات تجاوزات اشغالگران به مردم کشورمان در غزه و کرانه باختری به ۲۸۰۸ نفر و تعداد مجروحان به ۱۰۹۵۰ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت در یک بیانیه مطبوعاتی کوتاه توضیح داد که تعداد شهدا در نوار غزه به ۲۷۵۰ نفر و مجروحان به ۹۷۰۰ نفر و در کرانه باختری نیز تعداد شهدا به ۵۸ نفر و مجروحان به ۱۲۵۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۱۸ رسیده است. تجاوز در هفتم اکتبر امسال.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »