... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 6:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست ژاپن از ایران درباره جنگ در غزه

کامیکاوا و امیرعبداللهیان همچنین بر سر اهمیت اتحاد و هم‌بستگی در میان جامعه جهانی در تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه توافق داشتند.

سیاست شرق _ وزیر خارجه ژاپن، در تماسی تلفنی از امرعبداللهیان، از ایران خواست که با توجه به تداوم جنگ غزه در تنش‌زدایی از وضعیت موجود ایفای نقش کند.

دولت ژاپن امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن امروز در گفت‌وگویی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود از او خواست در کاهش درگیری‌ها در جنگ غزه «ایفای نقش کند».

روزنامه ژاپنی کیودو در این باره گزارش داد که وزارت امور خارجه ژاپن با اعلام جزئیاتی درباره تماس تلفنی آن‌ها اعلام کرد، کامیکاوا و امیرعبداللهیان همچنین بر سر اهمیت اتحاد و هم‌بستگی در میان جامعه جهانی در تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه توافق داشتند.

جنبش حماس فلسطین در ۷ اکتبر (۱۵) مهر، عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه شهرها و شهرک های اسراییلی آغاز کرد که منجر به تلفات گسترده ای گردید.

رژیم صهیونیستی در پی این حمله،‌ وضعیت جنگی اعلام کرده و حملات متقابل و گسترده ای علیه نوار غزه را انجام داد که همچنان ادامه دارد.

این رژیم همچنین با مرتکب شدن جنایت جنگی، نوار غزه را با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در محاصره انسانی قرار داده و آب، برق و گاز آن را قطع و ورود غذا و دارو به آن را ممنوع کرده است.

بر اساس آمارها، شمار شهدای حملات چند روز گذشته علیه مردم نوار غزه به بیش از ۲۶۷۰ نفر رسیده است که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »