... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 9:43 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

امیر غضنفر آذرفر، پدر تکاوری ایران، درگذشت…

امیر آذرفر را پدر تکاوری ایران می‌خوانند. جالب‌تر اینکه در کلاس تکاتوری با صدام حسین همکلاس بوده است.

سیاست شرق _ امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر، کسی که به پدر تکاوری ایران معروف بوده، درگذشت؛ کسی که فرماندهی عملیات کربلای هفت را به عهده داشت.

امیر سرتیپ دوم «غضنفر آذرفر» از فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، یکشنبه، هفته جاری در ۸۴ سالگی در یکی از بیمارستان‌های اصفهان درگذشت.

امیر آذرفر در دوران فعالیت خود در ارتش مناصبی همچون فرماندهی لشکر ۶۴ ارومیه، لشکر ۲۸ کردستان، لشکر ۸۴ لرستان و قرارگاه غرب را بر عهده داشت.

بدنبال پیروزی لشکر ۶۴ ارومیه در عملیات کربلای هفت در اسفند ۱۳۶۵؛ امام خمینی(ره) در تماسی، این موفقیت بزرگ را به وی تبریک گفت. طی این عملیات، نیرو‌های تحت امر آذرفر ارتفاعات ۲۵۱۹ در خاک عراق را تسخیر کردند.

وی که سال ۱۳۱۸ در روستای «مغانک» شهرستان الیگودرز در استان لرستان متولد شد، از جانبازان جنگ تحمیلی و از فرماندهان بنام ارتش جمهوری اسلامی بود.

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در سال ۱۳۳۶ وارد دانشکده افسری شد و در طول تحصیل به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط پیدا کرد. آذرفر در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد، رنجری و همچنین دوره جنگ‌های ویژه (کلاه‌سبزهای ایران) در شماره‌های عالی قرار داشت و دوره‌های تکاوری، هوابرد و جنگ‌های ویژه شامل جنگ‌های نامنظم، عملیات ویژه گریز، فرار و جنگ‌های روانی، دوره‌های جنگ در کوهستان شامل‌زیست در کوهستان‌های بلند و برفگیر، اسکی، بهمن‌شناسی و رزم در برف را با موفقیت طی کرد.وی که برای طی دوره‌های تکاوری به خارج نیز اعزام شد و پس از طی دوره‌های آموزشی را با نمرات بالا طی نمود.

تیمسار آذرفر که به دلیل شجاعت و رشادت‌های بسیار در عملیات حاج عمران، به فاتح حاج عمران نیز مشهور شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »